۲۴ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7199323
T T
۰ نفر
سرمربی: مصمم به کسب چهارمین عنوان قهرمانی کاناپولو بانوان آسیا هستیم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/24 ورزش.قایقرانی.کانوپولو.انزلی بندر انزلی - سر مربی تیم ملی کاناپولوی بانوان ایران پس از پایان مرحله اول اردوی این تیم گفت: مصمم به کسب چهارمین عنوان قهرمانی آسیا در تهران هستیم.
امید رفیع نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کاناپولوی بانوان ایران از هفتم بهمن به مدت دو هفته در آستانه اشرفیه برگزار شد و دو اردوی دوهفته ای نیز تا شروع سال جدید در پیش خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: در اردوی اول 23 نفر از هشت استان کشور با هدف ارتقای قدرت و توان بدنی شرکت داشتند و بر اساس همین شاخص ها تمرینات پارو کشی، دوهای استقامت و کار با وزنه در دستور کار قرار داشت که در پایان این مرحله 20 نفر در اردو باقی ماندند.
سرمربی 39 ساله تیم ملی کاناپولوی بانوان ایران که سال 2009 با این تیم در چین تایپه به مقام قهرمانی آسیا دست یافت، ادامه داد: هم اکنون خانم ها سپیده آقاجانی، میترا خبازآشور و الهه پورعبدی از بندر انزلی در اردوی تیم ملی حضور دارند و خانم شایسته مولوی نیا از اصفهان نیز کمک من هستند.
وی یادآور شد: ما در آسیا با کسب سه عنوان قهرمانی پی در پی حرف اول را می زنیم و در رده بندی (رنکینگ ) جهانی در رتبه ششم هستیم.
رفیع نیا ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مساعدت مسوولان ذیربط، یک دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بندر انزلی برگزار شود.
به گزارش ایرنا، کاناپولو از ورزش های جذاب آبی است. هر تیم کاناپولو متشکل از هشت نفر است که پنج نفر هم زمان داخل آب و سه نفر بیرون آب هستند. مسابقه کاناپولو در دو زمان 10 دقیقه ای برگزار می شود و بازیکنان سه دقیقه بین دو نیمه به استراحت می پردازند.
ورزش کاناپولو در محدوده ای به ابعاد 35 در 23 متر برگزار می شود؟ دروازه کاناپولو به ابعاد یک و نیم در یک متر است.
شهرستان بندرانزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و بهره مندی از دریا و تالاب و استعداد جوانانش از مراکز مهم این ورزش در کشور محسوب می شود. ک/3 7152/620/695/508 شماره 151 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر