۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7197402
T T
۰ نفر

معاون نظارت وبازرسی ستاد حمل ونقل و سوخت:

۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7197402
معاون نظارت وبازرسی ستاد حمل ونقل و سوخت: قاچاق سوخت درکشور به حداقل رسیده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/17 اقتصاد.انرژی.سوخت.قاچاق بوشهر- معاون نظارت و بازرسی ستاد حمل و نقل و سوخت کشور گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت و پس از آن اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها قاچاق سوخت بویژه بنزین به حداقل رسیده است.
محمد سالارکیا یکشنبه در نشست ستاد سوخت استان بوشهر افزود: این بدان معنی نیست که هیچ قاچاقی انجام نمی شود اما بررسی ها نشان می دهد که از آنجا که قاچاق بنزین دیگر مقرون به صرفه نیست، فعالیت جدی در این زمینه صورت نمی گیرد.
وی اظهار داشت: در بحث گازوییل به دلیل اختلاف نرخ سهمیه بندی و آزاد، هنوز قاچاق انجام می شود اما با تشدید کنترل مرزها و تدابیری که در نحوه استفاده از سهمیه اجرا می شود، قاچاق سوخت گازوییل نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.
سالارکیا ادامه داد: به دنبال سیاست هایی هستیم که مردم را به سمت اصلاح الگوی مصرف هدایت کند، هرچند مردم با مشارکت گسترده در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تمایل خود را به این امر نشان داده اند.
معاون ستاد حمل و نقل و سوخت کشور گفت: از زمان اجرای این قانون تاکنون در بخش حامل های انرژی از جمله آب و برق و حتی گازوییل و بنزین شاهد کاهش مصرف هستیم و این نویدبخش مشارکت روزافزون مردم در این زمینه و جلوگیری از اسراف در راستای توسعه همه جانبه کشور است.
فرماندار بوشهر نیز در این نشست گفت: سهمیه سوخت برای شناورهای صفاری فقط در آب های بین المللی تعیین شده و میزان آن برای این شناورها در آب های سرزمینی مشخص نشده است.
جعفر پورکبگانی افزود: موتور همه قایق های استان بوشهر دو زمانه است که علاوه بر مصرف بالای سوخت روزانه یک لیتر روغن نیز مصرف می کند که امیدواریم برنامه ریزی لازم برای چهارزمانه کردن موتور قایق ها انجام شود.
وی ادامه داد: تامین سوخت آژانس های تاکسی تلفنی هنوز به طور کامل در استان بوشهر حل نشده و این مساله باید در اولویت قرار گیرد.
رییس سازمان بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر به غیر از شهرهای بوشهر و برازجان همه شهرها فاقد ناوگان حمل و نقل عمومی هستند و جابجایی از طریق آژانس های تاکسی تلفنی انجام می شود این در حالی است که آژانس ها سوخت کافی برای ارایه خدمات مناسب به مردم ندارند.
سیدحسین حسینی محمدی با تاکید بر گازسوز کردن آژانس های تاکسی تلفنی افزود: از هفت هزار تاکسی آژانس ها فقط 200 تاکسی گازسوز شده است. ک/2 7209/539 /675 شماره 236 ساعت 18:26 تمام
۰ نفر