۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7197270
T T
۰ نفر
رییس موسسه استاندارد:از ورود کالای بی کیفیت به کشور جلوگیری می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/17 اقتصاد.استاندارد.معارفه اصفهان-رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور گفت:مجموعه استاندارد تمام توان خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به کشور به کار خواهد بست.
به گزارش ایرنا،نظام الدین برزگریروزیکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت:در نشستی با مسوولان چینی، نارضایتی کشورمان را ازصادرات محصولات بی کیفیت این کشور اعلام کردیم.
وی افزود:در صورت بی توجهی و تداوم صادرات محصولات بی کیفیت چینی، علاوه بر ارجاع محصول،فهرست کالاهای بی کیفیت این کشور از طریق رسانه ها به مردم اعلام می شود.
وی به تفاهمنامه ایران با مقامات کشور چین اشاره کرد و گفت:با امضای این تفاهمنامه مقرر شد کارشناسان استاندارد چین با بازرسی محصولات صادراتی خود به مقصد ایران نظارت دقیقی بر آنها داشته باشند تا مانع از ارجاع محصولاتشان شود.
برزگری یادآور شد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بر افزایش تولیدات با کیفیت،با هدف حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی اجازه ورود محصولات بی کیفیت خارجی را که تهدیدی برای صنعت و اشتغال کشور محسوب می شود، نمی دهیم.
وی رویکرد دولت و مجلس به افزایش استانداردهای اجباری را رویکرد جهشی به مقوله استاندارد دانست و اظهار داشت: تاکنون تنها 600 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری می شد درحالی که در سال آتی باید کل کالاهای صنعتی کشور که بیش از چهارهزارقلم کالا را شامل می شود،با رعایت معیارهای استاندارد به بازار عرضه شود.
برزگری تصریح کرد:توجه به نقش استاندارد در توسعه اقتصادی و رویکرد جدید کشور، ایجاب می کند که در زمینه استانداردسازی وارد مرحله جدیدی در تاریخ کشور شویم و اقداماتی که تا کنون صورت گرفته کافی نیست و باید حجم خدمات استاندارد چندین برابر شود.
رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ،اصفهان را از استانهای پیشتاز کشور در استانداردسازی دانست و گفت:اکثر برنامه های استاندارد کشور در استان اصفهان به اجرا درآمده است.
در این نشست مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان، این استان را از موفق ترین استانهای کشور در تولید محصولات با کیفیت دانست.
سیدغلامحسین حسینیافزود: بجرات می توان اعلام کرد که 95 درصد تولیدات صنایع استان از نظر استاندارد در سطح خوبی قرار دارد.
در پایان این مراسماصغر صالح زاده به عنوان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان منصوب شد .
وی پیش از این،مدیرکل حوزه ریاست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور بود.
/558//1042 شماره 104 ساعت 13:44 تمام
۰ نفر