۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7195280
T T
۰ نفر

آیت الله جوادی آملی:

۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7195280
آیت الله جوادی آملی: پیام دین الهی را باید با زبان گویا به جهانیان برسانیم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/07 اجتماعی.جوادی آملی.کنگره قم - حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: بشر تشنه معارف الهی است و باید پیام دین را با زبان گویا و رسمی به آنان برسانیم.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، وی روز پنج شنبه در دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیته علمی کنگره بین المللی اخلاق زیستی افزود: شما با حفظ تواضع و بالاتر از دیگران در این کنگره حرف صاحب شریعت را بیان کنید و مطمئنا وجدان بیدار جهان حرف شما را می پذیرد؟ زیراکه بشر تشنه معارف الهی است.
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: این کنگره باید حرف اسلام و انبیای الهی را مطرح کند و شما در مقالات و سخنرانی های رسمی به معرفی انسان بپردازید چون اخلاق، جزو علوم انسانی است و تا انسان شناختی نسبت به خود نداشته باشد ما نمی توانیم صلح و جنگ و حیات و ممات او را تنظیم کنیم.
جوادی آملی افزود: وقتی ما می توانیم انسان را درست بشناسیم که جایگاه او را از نظر هندسه عالم و انسان و پیوند بین این دو را بدانیم.
وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه احزاب که به نحوه حرف زدن همسران پیامبر(ص ) اشاره دارد، گفت: در فرهنگ دینی اگر کسی همسر دارد و به نامحرم نگاه کند مریض است، به خاطر اینکه او که انسان و عالم را آفرید و پیوند بین این دو را برقرار کرد، گفته است که غیرت از برترین فضائل انسانی است.
این فقید عالیقدر تاکید کرد: غیرت، اصلی است که از سه عنصر محوری تشکیل شده است که اولی شناخت محوری انسان است و وقتی هویت انسان مشخص شد دو امر دیگر او را همراهی می کنند. یعنی چون هویت انسان مشخص شد نباید به هویت دیگران تجاوز کند و نباید به دیگری اجازه دهد که به حریم او تجاوز کنند.
جوادی آملی با بیان اینکه کسی که به حریم دیگری تجاوز می کند بی غیرت است ، تصریح کرد: دفاع از خصوصیات فرد غیور است و کشوری که بیگانه وارد حریم آن می شود و دفاعی انجام نمی شود، فاقد افراد غیور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا و کشورهای سلطه گر در کشورهای پاکستان، افغانستان، یمن، عراق، غزه، لبنان، تونس و... اشاره کرد و گفت: آنها برای کشتن انسانها افسران آدم کش تربیت می کنند و بمبها، بمب افکن ها، هواپیماهای شکاری و... می سازند.
جوادی آملی افزود: اخلاقی که آنها می خواهند، برای آرام کردن طبقه مظلوم و زیرسلطه است وگرنه به تجاوز مکرر صهیونیست ها و کشورهای سلطه گر کاری ندارند.
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در همین ارتباط، تعریف یونسکو از اخلاق را تحمیل صلح و آرامش به طبقات کشورهای ضعیف دانست و اظهار داشت: حدود 60 درصد درآمد جوامع بشری در سطح کره زمین صرف آدم کشی می شود و با بررسی تعداد کشته شدگان روزانه خاورمیانه، به عمق این مطلب بیشتر پی می بریم .
در ابتدای این دیدار، طالبیان قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب گزارشی از برگزاری کنگره بین المللی اخلاق زیستی ارائه کرد . ک/1 1504**550 شماره 001 ساعت 00:03 تمام
۰ نفر