۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7194234
T T
۰ نفر
آلودگی هوا تاثیر مخربی روی آثار تاریخی اصفهان دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/29 اجتماعی.آلودگی هوا.همایش اصفهان- قائم مقام انجمن حفاظت از میراث فرهنگی گفت: آلودگی هوا بر آثار تاریخی اصفهان اثرات مخربی گذاشته است.
به گزارش ایرنا، 'حسین یقینی ' روز چهارشنبه در نخستین همایش هوای سالم ، شهرسالم در اصفهان افزود: کاشی های گنبدهای فیروزه ای مساجد استان اصفهان بر اثر آلودگی هوا پوسته شده و در حال تخریب می باشد.
این کارشناس میراث فرهنگی، با بیان تاثیرعوامل فیزیکی و شیمیایی بر روی آثار تاریخی، اظهار داشت: تغییرات حرارتی و افزایش و کاهش نا بهنگام دما سبب تخریب بناهای تاریخی می شود و استفاده از سوخت های فسیلی نیز از عوامل از بین رفتن آثار و بناهای تاریخی است.
وی با بیان اینکه آثارو بناهای تاریخی که در حال تخریب است را باید ابتدا شناسایی و بعد آن را مرمت یا بازسازی کرد، گفت: سازمان میراث فرهنگی اصفهان فعالیت های خوبی در این زمینه انجام داده است.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن حفاظت از میراث فرهنگی ایران نیز در این مراسم گفت: سالانه در جهان دو میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.
'ابراهیم آذر' با بیان اینکه آلودگی هوا در ایران سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است ، تصریح کرد : برای مقابله با آلودگی هوا و محیط زیست باید تمام مردم بسیج شوند و به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی اظهار داشت: اگر اعلام کنیم تاثیرات خطر آلودگی هوا کمتر از شیوع مواد مخدر نیست اغراق نکرده ایم و باید برای رفع چنین مشکلی چاره اندیشی کنیم.
7137/ 607 شماره 132 ساعت 14:54 تمام
۰ نفر