۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192570
T T
۰ نفر

باران، برف و ترافیک سنگین در پایتخت

۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192570
باران، برف و ترافیک سنگین در پایتخت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 اجتماعی.شهری.ترافیک تهران - همزمان با بارش باران و برف در پایتخت از شب گذشته تا تاکنون، تمامی معابر و بزرگراههای تهران همراه با ترافیک سنگین است.
به گزارش خبرنگار ایرنا از سطح شهر، اکنون تمامی معابر و بزرگراههای شهر تهران با ترافیک سنگین اما در حال حرکت همراه است.
علاوه بر بارش باران و برف در نقاط مختلف شهر، مه گرفتگی هوا، کمی دید رانندگان، سرعت پایین را از عمده عوامل ایجاد ترافیک در معابر شهری بویژه بزرگراهها می توان برشمرد.
رانندگان خودروها سعی دارند تا با رعایت فاصله ایمن از یکدیگر در سطح خیابان حرکت کنند تا با سرخوردگی باهم برخورد نکنند و سبب انسداد معبر نشوند.
حضور پلیس در سطح شهر همچون همیشه پررنگ است و سعی در روان سازی ترافیک دارد.
کارشناسان ترافیک معتقدند که در روزهای بارانی بر حجم حضور خودروها در تهران افزوده می شود و امروز نیز از این امر مستثنی نبوده است.
آنها معتقدند که تهرانی ها در روزهای برفی یا بارانی و برای رهایی از نبود تاکسی و اتوبوس هایی که جایی برای سوار کردن مسافر ندارند، از خودرو شخصی استفاده می کنند که این امر موجب ترافیک بیشتر در سطح شهر می شود.
ترافیک سنگین خیابان های تهران داستان همیشگی است که با کمترین بارش باران و برف، پایتخت نشینان را درگیر می کند و شادمانی بارش باران الهی را از یاد آنان می برد.
در روزهای بارانی پایتخت نشینان مجبورند ساعت ها در ترافیک به انتظار بازشدن راه معطل بمانند.
علاوه براین، تهرانی ها در چنین روزهایی درگیر دغدغه های زیادی از این قبیل که چگونه در این شهر بارانی به حمل و نقل عمومی دست یافته و تردد کنند؟ چه هزینه ای را برای سفرهای شهری خود صرف کنند؟ (که البته بیشتر اوقات بیشتر از روزهای عادی است ) چه میزان از وقتشان در ترافیک به هدر خواهد رفت ؟ و چه مقدار از کارهای خود را در این روز به انجام خواهند رساند؟! می باشند.
آنچه مسلم است خدمات رسانی بموقع و مطلوب مدیریت شهری به پایتخت نشینان سبب خواهد شد تا از دغدغه های آنان کاسته شده و راحتر به کارهای خود ادامه دهند.
پیداست تا زمانی که بارش برف ادامه دارد ترافیک سنگین نیز میهمان تهرانی ها خواهد بود و چاره ای برای رهایی از آن وجود ندارد.
تهرام/9136/1275 شماره 047 ساعت 11:44 تمام
۰ نفر