۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192298
T T
۰ نفر

امام جمعه سنندج:

۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192298
امام جمعه سنندج: صیانت از ارزش های اسلامی و ملی نیاز به مشارکت همگانی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/17 اجتماعی.نماز جمعه.کردستان سنندج- امام جمعه سنندج وحدت حول محور ارزش های اسلامی و ملی را عاملی موثر در تقویت انسجام جامعه دانست و گفت:صیانت از این ارزش ها نیاز به مشارکت همگانی دارد.
ماموستا حسام الدین مجتهدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: ایجاد باور همگانی به ضرورت دفاع از ارزش های اسلامی و ملی، مقدم بر جلب مشارکت عمومی برای امر صیانت از ارزش هاست.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از فرایض الهی خواند و گفت:پایبندی آحاد جامعه به اقامه این فریضه دینی و اجتماعی خود گام مهمی در فرآیند دفاع از ارزش هاست.
خطیب نمازجمعه سنندج از تلاش نیروی انتظامی و دستگاههای نظامی وامنیتی در امر مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: در راه مبارزه با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر باید همه مردم مشارکت کنند تا اهداف ملی برای دفع این آفت خطرناک از جامعه محقق شود.
ماموستا مجتهدی از خانواده ها به عنوان مهمترین نهادهای اجتماعی خواست در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر آگاهانه و مسوولانه در عرصه حضور داشته باشند.
وی همچنین ازحجاب و عفاف به عنوان یک راهبرد اساسی در امر دفاع از ارزش ها یاد کرد و گفت: بسیاری از مشکلات فعلی و آسیب های اجتماعی که جوانان را تهدید می کند با ترویج عالمانه فرهنگ حجاب و عفاف مرتفع خواهد شد.
وی مشارکت خانواده ها در این امر را مقدم بر فعالیتهای دیگر دستگاههای اجرایی برشمرد و افزود: دختران و پسران جامعه ایران اسلامی باید دانا، مسوول، مومن و بصیر باشند که همه این صفات با زحمت و تلاش خانواده ها حاصل می شود.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش به انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان اشاره کرد و از سه دهه مجاهدت ها و تلاش های حجت الاسلام سید موسی موسوی به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان قدردانی و برای نماینده جدید ولی فقیه در کردستان آرزوی موفقیت کرد.
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهروردی سه شنبه گذشته طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسوول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب شد.
587 شماره 057 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر