۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192271
T T
۰ نفر

امام جمعه تبریز:

۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7192271
امام جمعه تبریز: دولت آذربایجان در زمینه ممنوعیت حجاب دختران تجدید نظر کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/17 سیاسی.داخلی.نماز جمعه تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وامام جمعه تبریز، خواستار تجدید نظر دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ممنوعیت حجاب دختران در دبیرستان ها و دانشگاه ها شد.
آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به بخشنامه جدید دولت این کشور درخصوص جلوگیری از ورود دختران با حجاب به دبیرستان ها و دانشگاه ها، تصریح کرد: اینگونه مقررات در یک کشور مسلمان برای مردم ان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی اظهارداشت: در کشوری که اکثریت قاطع آن را مسلمانان تشکیل می دهند ابلاغ چنین دستوراتی غیر منطقی و غیر عقلانی است.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه اینگونه رفتار در کشوری مسلمان موجب جریحه دار شدن حوزه های علمیه و مراجع تقلید است، خاطرنشان ساخت: دولت جمهوری آذربایجان باید هر چه سریع تر برای لغو این بخشنامه اقدام کند.
وی، موضوع حجاب را یکی از مهمترین توصیه های اولیای دین و آموزه های ائمه اطهار(ع) بیان کرد و گفت: نباید نسبت به این موضوع مهم که تمام امامان و ائمه معصومین بر آن تاکید دارند در کشورهای اسلامی نادیده گرفته شود.
خطیب جمعه تبریز با انتقاد از وضع حجاب عده ای در کشور، یادآورشد: متولیان فرهنگی به خصوص رسانه ها و صدا و سیما باید با اجرای برنامه های فرهنگی ، برای ترویج حجاب در جامعه تلاش کنند.
آیت الله مجتهدشبستری، از برخی برنامه های صدا و سیما که به نوعی ترویج دهنده بد حجابی است، انتقاد کرد و افزود: انتظار از این رسانه ملی بسیار بالاست و نباید در آن بدحجابی ترویج شود.
وی، از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواست نسبت به پدیده بد حجابی و بی حجابی در کشور به شدت برخورد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری 9 الی 15 دی ماه به عنوان هفته بصیرت، 9 دی ماه سال گذشته را روزی ماندگار در تاریخ ایران نامید و اظهارداشت: در این روز بزرگ مردم مومن و ولایت مدار ایران اسلامی و آذربایجان نشان دادند که همواره برای دفاع از ارزش های اسلامی و نظام جمهوری اسلامی همواره آماده هستند.
آیت الله مجتهدشبستری گفت: فتنه گران در حوادث سال گذشته دو هدف اصلی یعنی تفرقه بین آحاد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حکومت را دنبال می کردند که با راهپیمایی عظیم مردم تبریز در 8 دی و راهپیمایی سراسری در 9 دی ، این خدعه ها رنگ باخت.
7236/587 شماره 030 ساعت 13:39 تمام
۰ نفر