۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190800
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا

۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190800
اختصاصی ایرنا سخنگوی جامعه روحانیت: ولایت فقیه ریشه در اعتقادات مردم دارد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/09 سیاسی.بزرگداشت نهم دی.مصاحبه قم ـ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: نهم دی نشان داد جایگاه ولایت فقیه علاوه بر قانونی بودن، ریشه در اعتقادات ملت ایران دارد و اگر ولایت فقیه نباشد دیکتاتوری می شود.
حجت الاسلام و المسلمیناحمد سالک روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: نهم دی، نقطه عطف درخشانی در حرکت انقلاب اسلامی بعد از 31 سال است.
وی گفت:این حرکت حاوی دوپیام مهم برای همگان است ؟اول حضوری که خنثی کننده حرکت دشمن و نشاندهنده عمق یاس جبهه استکبار بود که برای سالها انقلاب را بیمه کرد.
سالک افزود: پیام دوم این است که حماسه نهم دی نشاندهنده اقتدار ملت ایران در دفاع از دین و ولایت بود که تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب در آن نقش ویژه ای داشت.
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: آنجا که پای مقدسات ملت در میان باشد آنان محکم ایستاده و حضور خود را با قدرت اعلام می کنند.
وی اضافه کرد: در این روز حماسی ملت ما نشان دادند که متدین و علاقه مند به اهل بیت (ع)بخصوص سیدالشهدا(ع) می باشند و با این اقدام خود اهداف سران استکبار و فتنه گران را از بین بردند.
سالک ادامه داد: خواص بی بصیرت و سطحی نگر باید توبه کنند تا اگر ملت بپذیرند به دامان آنان بازگردند ضمن اینکه قوه قضاییه باید باید پیگیر محاکمه فتنه گران باشد و ملت نیز باید مسیر روشن و هوشیاری خود را ادامه دهند.
وی گفت: اعتقاد ما این است که رهبر معظم انقلاب فوق قانون اساسی است و همه حرکتها باید حول محور ایشان باشد، زیرا ولی امر مسلمین اقتدار ، اشراف اطلاعاتی و تدبیر خود را نشان داده و در جایگاه رفیعی قرار دارند.
سالک در پایان گفت: دشمنان اسلام تلاش دارند روحانیت، رهبری و مرجعیت را از چشم مردم بیندازند،اما حماسه نهم دی این توطئه را خنثی کرد و با وجود حماسه های اینچنینی حرکت ملت ایران به سوی قله های علمی، اعتقادی رو به جلو خواهد بود. ک/3 569 / 380/543 شماره 113 ساعت 12:49 تمام
۰ نفر