۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190798
T T
۰ نفر
دوره کاربری ناوگان حمل و نقل جاده ای کاهش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/09 اقتصاد.راه و ترابری.ناوگان حمل ونقل.مازندران ساری - معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشورگفت : در برنامه پنجم توسعه کشور میانگین دوره کاربری و عمر مفید ناوگان حمل ونقل مسافربری و جاده ای کشور به 10سال کاهش خواهد یافت.
شهریار افندی زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اکنون میانگین عمر اتوبوس ها در کشور 8/12 سال، کامیون ها 8/16 سال ، مینی بوس ها 23 سال و تاکسی های برون شهری شش سال است.
وی اضافه کرد: عمرمفید ناوگان حمل ونقل باری و مسافربری کشور در برنامه پنجم توسعه کشور باید به کمتر از 10سال کاهش یابد.
رییس سازمان حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه دولت از سالهای گذشته نوسازی حمل و نقل جاده ای اعم از مسافربری و باربری را آغاز کرده است،گفت: از ابتدای امسال تاکنون دست کم یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس به حمل ونقل مسافربری کشور اضافه شده است.
افندی زاده ادامه داد: تعداد مینی بوس های اضافه شده به ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تا پایان امسال به دو هزار و 500 دستگاه مینی بوس خواهد رسید.
وی اضافه کرد: حدود 9 هزار دستگاه کامیون جدید هم با 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هرکامیون به متقاضیان نوسازی ناوگان باربری کشور واگذار خواهد شد.
معاون وزیر راه وترابری و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: دولت همچنین پیش بینی کرده است تا از محل صرفه جویی در طرح هدفمندکردن یارانه ها 80 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل ونقل باربری کشور اختصاص یابد.
افندی زاده همچنین به توجه دولت به تقویت ناوگان حمل و نقل در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: بزودی طرح حمل و نقل روستایی از سوی اداره کل پایانه های حمل و نقل استانها ابلاغ و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در این بخش فعال شوند.
به گفته افندی زاده ، تا پایان دی ماه رانندگان حمل ونقل باری و مسافری کشور مشکل کمبود سوخت نخواهند داشت و در صورت بروز مشکل ، این مساله از طریق ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استانها رفع می شود.ک/3 7347/503/506 شماره 111 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر