۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190319
T T
۰ نفر

یک استاد دانشگاه:

۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190319
یک استاد دانشگاه: 95 درصد مبتلایان به سرطان حنجره سیگاری هستند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 اجتماعی.پزشکی.حنجره.سرطان مشهد _ استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طبق تحقیقات انجام شده 95 درصد مبتلایان به سرطان حنجره، سیگاری هستند.
دکتر مسعود نقیب زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر طبق این بررسی ها سرطان حنجره در بین معتادان به مواد مخدر به علت استنشاق دود نیز شیوع بالایی دارد.
وی اظهار داشت: رسانه های گروهی و صدا و سیما دراطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به عوارض سیگار کشیدن و متعاقب آن شیوع سرطان حنجره، نقش مهم و رسالت خطیری را بر عهده دارند.
این پزشک دارای فلوشیپ جراحی سروگردن در ادامه گفت: با کمال تاسف طی سالهای گذشته سرطان های حنجره، سرطان های حفره دهانی و تومورهای بدخیم گردن به علل مختلفی روند رو به رشدی داشته است.
دکتر نعقیب زاده افزود: این در حالی است که به دلیل عدم توجه و آگاهی در مراجعه به پزشک اکثر این سرطان ها به موقع تشخیص داده نمی شوند در حالی که تشخیص به موقع عامل مهم در موفقیت درمان و جراحی تومورهای بدخیم می باشد.
وی با اشاره اینکه هم اکنون تمامی بیماریهای مربوط به سر و گردن توسط پزشکان ایرانی قابل درمان است، افزود: در حال حاضر همه جراحی های لازم در این خصوص توسط جراحان ایرانی انجام می شود وتازه ترین تجربیات و یافته های علمی از طریق شرکت در سمینارها و کنفرانس های مختلف دریافت می شود.
وی با اشاره به اینکه اخیرا تحولات مثبتی در جراحی های سرو گردن دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است ، گفت: انجام جراحی های مختلف در این حوزه از اقدامات در حال انجام است که جابجایی یک بافت پایه عروقی در بیماران سرطانی از جمله این جراحی ها است که توسط پزشکان متخصص این دانشگاه به تازگی انجام شده است.
استاد گوش حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درادامه با اشاره به شستشوی دهان و بینی جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی در فصل زمستان، گفت: شستشوی دهان و مجاری بینی با آب نمک باید با تجویز و پیشنهاد پزشک صورت گیرد.
وی افزود : در عفونت های ویروسی و عفونت های حاد باکتریایی شستشوی بینی نه تنها سودی ندارد بلکه مضر هم است و باعث انتشارعفونت و سایر عوارض می شود.
/6597487 شماره 143 ساعت 20:03 تمام
۰ نفر