۳ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7189746
T T
۰ نفر
هدفمندکردن یارانه ها با حمایت مردم به اهداف مهم دست می یابد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/03 سیاسی.عبادی.نماز جمعه نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: قانون هدفمندی یارانه ها با حمایت مردم و هشیاری مجریان در مراحل اجرا به اهداف بلند مرتبه خود دست می یابد.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: این قانون از دولت های گذشته مورد توجه مسوولان نظام بود و در هفته گذشته با همت دولت دهم کلید خورد و آغاز شد.
وی ادامه داد: شجاعتی که دولت در اجرای این قانون در کشور به خرج داد بیش از شجاعت در به چالش کشیدن آمریکا در مجامع بین المللی است .
وی بیان کرد: در شرایط اقتصادی امروز هیچ دولتی نمی تواند یارانه و کمک خود را قطع کند اما هدف از اجرای این قانون،هدفمند شدن و در مسیر صحیح قرار گرفتن یارانه ها ست.
وی اضافه کرد: قوه مجریه این قانون را به اجرا گذاشته ، قوه مقننه باید قوانین را اعمال کند و قوه قضاییه هر دو قوه را حمایت نماید.
امام جمعه شیراز گفت: در تحولات اقتصادی باید تمام نیروهای اثرگذار ، اقشار مختلف دولت را حمایت و کمک کنند تا به نتایج موثر آن دست یافت.
وی بیان کرد: سال گذشته دولت 680هزار میلیارد ریال در بخش انرژی، یارانه پرداخت کرد در حالی که اقشار کم درآمد جامعه سهم کمتری در این یارانه ها داشتند.
وی اظهار داشت: در این چند روز که هدفمندسازی یارانه ها اجرایی شده کشورهای همسایه با مشکل کمبود سوخت مواجه شده اند ، زیرا قاچاق سوخت از ایران انجام نشده است.
آیت الله ایمانی گفت: دولت اسلامی حقوق شهروندان را که در یارانه ها مستتر بود توسط قاچاقچیان به دیگران می سپرد، بنابراین دولت با اجرای این قانون عملا از قاچاق سوخت در کشور جلوگیری می کند.
وی افزود: اصناف و بازاریان باید در اجرای این قانون یاریگر نظام باشند ، زیرا مسوولان دوست ندارند قوانین بازرسی سخت را در جامعه اعمال کنند.
امام جمعه شیراز گفت: اجرای این قانون در پیشرفت کشور ، اجرای عدالت ، مصرف بهینه ، افزایش قدرت کشور ، ارتقای سطح اشتغال اثرگذار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال 88 سال حماسه ، بصیرت ، هشیاری، حضورکارساز و سال قیام ناجوانمردانه دشمن ، ضعف بصیرت نخبگان جامعه ، شکست قداست ها توسط مزدوران بود.
وی افزود: اما مردم با حضور حماسی خود در نهم دی ماه توطئه عظیم دشمن را شکستند و با هشیاری و بصیرت نقشه ها را نقش برآب کردند.
وی ادامه داد: دشمن یک گروه اقلیت 13 میلیونی را در برابر یک گروه اکثریت 25 میلیونی قرار داده بود و با توطئه های خود آن را مدیریت می کرد.
آیت الله ایمانی گفت: اما در حماسه نهم دی ماه اکثریت و اقلیت باهم به میدان آمدند و توطئه براندازی را خنثی کردند.ک/2 680 /675 شماره 028 ساعت 13:55 تمام
۰ نفر