۱ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7189404
T T
۰ نفر
156 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر درحال ساخت است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/01 اجتماعی.اقتصادی.مسکن بیرجند - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 156 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در کشور درحال ساخت است.
علیرضا تابش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند با بیان اینکه در این ارتباط 156هزار متقاضی واجد شرایط ثبت نام کردند افزود: این تعداد با تشکیل پرونده برای دریافت وام به بانکها معرفی شدند که با عقد قرارداد مربوطه ساخت تمام واحدهای مسکونی این افراد در دست اقدام است.
وی گفت: تاکنون 17 هزار و 500 واحد مسکن مهر نیز در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال نیز 50 هزار واحد مسکن مهر در همین شهرها بهره برداری می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از سقف اعتباری که بانک مرکزی دراختیار بانک مسکن قرار داده برای همه واحدهای مسکن مهر به ازای هر واحد 250 میلیون ریال تامین تسهیلات شده است.
تابش، میزان وام واگذاری به واحدهای مسکونی که بصورت غیرصنعتی ساخته می شود را نیز 200 میلیون ریال و واحدهای صنعتی ساز را 250 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: بیشتر واحدهای مسکن مهر به شیوه صنعتی ساخته می شود.
وی گفت: واحدهای مسکن مهر با تایید سازمان نظام مهندسی، استفاده از نقشه های مورد تایید مهندسین صاحب پروانه و طبق مقررات نظام اجرایی و فنی درحال ساخت است.
او با اشاره به اینکه هر ساله برای ساخت و بهسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور تامین تسهیلات می شود افزود: این سهمیه امسال 400 هزار واحد مسکونی تعیین شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: یک میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی در کشور در حال ساخت است.
وی گفت: در این ارتباط قرارداد یک میلیون و 170 هزار واحد منعقد شده و مابقی نیز در حال عقد قرارداد است.
او افزود: تاکنون بیش از 60 هزار میلیارد ریال برای مسکن روستایی تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده است.
665 شماره 055 ساعت 13:29 تمام
۰ نفر