۲۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7188139
T T
۰ نفر
نماینده هند در کاروان همبستگی: آسیا در حمایت از غزه متحد است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/24 سیاسی.داخلی.کاروان غزه تبریز _ نماینده هند در کاروان همبستگی با مردم غزه نمایش اتحاد و یکپارچگی آسیا در حمایت از غزه را هدف شکل گیری این کاروان دانست.
فیروز میتی بوروالا هنگام ورود این کاروان به تبریز با اشاره به سابقه اشغال هند توسط انگلیسیها گفت: این کشور پس از استقلال به رهبری ماهاتما گاندی به ارزش صلح و آزادی بیشتر واقف شده و مهمترین هدف این کاروان هم برقراری صلح و آرامش در غزه است.
وی تنویر افکار عمومی نسبت به جنایات آمریکا و اسراییل را از اهداف این کاروان عنوان و بیان کرد: این حرکت تنها یک نقطه شروع است و با همراهی تمام آزادیخواهان صلح پایدار دست یافتنی است.
یکی دیگر از اعضای این کاروان از جمهوری آذربایجان هم با تشکر از مردم تبریز و همه ایرانیان، قصد خود را در همراهی با این کاروان همدردی با مردم غزه و آگاهسازی جهانیان نسبت به بی عدالتی صورت گرفته در حق مردم غزه عنوان و بیان کرد: حوادث غزه و رنجی که مردم غزه کشیده اند را به خوبی درک می کنم.
حاکم علیزاده در پاسخ به اتهام تروریست خواندن اعضای کاروان غزه توسط برخی رسانه های گروهی وابسته به استکبار جهانی گفت: کسی که با ظلم و ستم همراهی نمی کند را نمی توان تروریست خواند.
وی خود را شیعه امام حسین (ع) خواند و افزود: شیعیان امام حسین (ع) هیچوقت زیربار ظلم نمی روند.
او گفت: کاروان همبستگی با مردم غزه هم شرایطی مشابه کاروان امام حسین (ع) در کربلا دارد.
ارمان نماینده کشور اندونزی در کاروان همبستگی هم با اشاره به اینکه حادثه غزه غیر انسانی ترین حادثه سالهای اخیر است گفت: این فاجعه توجه جوامع مختلف را به خود جلب کرده است.
وی افزود: قضیه فلسطین فقط مربوط به مردم فلسطین نیست بلکه همه آزادیخواهان جهان در برابر این قضیه مسوولند.
او با اشاره به اینکه اعضای این کاروان قصد احداث بیمارستان و دیگر مراکز خدماتی را در غزه دارند، هدف از همراهی خود با این کاروان را اظهار همدردی با مردم غزه عنوان کرد.
7232/593/518 شماره 019 ساعت 10:34 تمام
۰ نفر