۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187368
T T
۰ نفر
امام جمعه زاهدان:واقعه کربلا برترین جهاد جهان علیه ظلم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 سیاسی.دینی.نماز جمعه زاهدان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان وامام جمعه زاهدان گفت: واقعه کربلا برترین و بزرگترین رویداد جهادی در جهان است که توسط فرزند عدل با تحمل سنگین ترین مصائب در راه شریعت، اخلاق و ایمان و مبارزه با ظلم انجام شد.
به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: شعار امام حسین (ع) همواره به عنوان ابرمرد بی نظیر عرصه جهاد این بود که شهادت در راه خدا بهترین و زیباترین مرگ است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در زمان رخداد قیام کربلا دو نظر در بین مسلمانان وجود داشت گروهی از مسلمانان که به بیماری مزمن دنیا پرستی موجود در جامعه خویش عادت کرده بودند و توقع چنین حرکت انقلابی را از هیچ کس حتی امام حسین (ع) به عنوان وارث تمام عیار میراث پیامبر اکرم (ص ) نداشتند، در مقابل آن حضرت صف آرایی کردند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: گروهی دیگر که از نزدیک با پیامبر اسلام (ص ) در ارتباط بودند و کردار و رفتار رسول الله (ص ) را به خوبی می شناختند و اکنون اوضاع جامعه مسلمین و حکومت اسلامی را مطابق با آن روش نمی دیدند، منتظر چنین قیامی از سرسلسله آزاد مردان جهان امام حسین (ع) بودند و به همین سبب در صف قیام علیه ظلم دستگاه حاکمه قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پس از قیام عاشورا، حوادث و مرزبندیهایی در آن روزگار بوجود آمد و شیعیان با پاسداشت این قیام، همواره یاد سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و حرکت آزادخواهانه آن امام برگوار را گرامی داشته اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: هر انسان با وجدان و آزاده ای بطور قطع و یقین در مقابل حادثه کربلا سر غم بر زانو خواهد گذاشت او گفت: دشمنان زمانی که دیدند نمی توانند مسلمانان را از واقعه عاشورا جدا کنند در درصدد تحریف برنامه های عاشورایی در ماه محرم برآمده اند.
امام جمعه زاهدان بر هوشیاری آحاد مردم در مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام و پرهیز از انجام اعمال غیر فرهنگ عاشورایی مانند حمل بعضی علامت ها و علم های شبیه صلیب، نواختن آهنگ های قبیح و اعمال زشتی چون قمه زنی، تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه های نماز، کلنگ زنی خط ریلی چابهار- زاهدان- مشهد را از دیگر افتخارها و خدمات نظام جمهوری اسلامی در منطقه جنوب شرق کشور ذکر کرد.
وی اظهار داشت: با پایان یافتن این پروژه عظیم، صنعت حمل و نقل استان به عنوان کریدور شمال به جنوب و برعکس تکمیل و منطقه جنوب شرق کشور متحول خواهد شد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرزهای آبی سیستان و بلوچستان به علت خارج بودن از مناطق بحران خیز خلیج فارس، یکی از با ارزش ترین سواحل دنیا در زمینه قابلیت های بازرگانی، ترانزیتی، صنعتی و گردشگری است. ک/2 7307 / 653 /675 شماره 078 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر