۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187047
T T
۰ نفر

معاون وزیر راه و ترابری:

۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187047
معاون وزیر راه و ترابری: با هدفمندی یارانه ها مشکلی در بخش حمل ونقل جاده ای ایجاد نمی شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/17 اقتصاد.حمل و نقل.هدفمند 89.برون شهری رشت - معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به اعلام آمادگی تشکلهای صنفی و برنامه ریزی های انجام شده، با هدفمندسازی یارانه ها مشکلی در بخش حمل ونقل برون شهری و جاده ای ایجاد نمی شود.
به گزارش ایرنا، شهریار افندی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گیلان افزود:نظر به جابه جایی بیش از 90 درصد کالا و مسافر ازطریق بخش حمل ونقل جاده ای، بسته های حمایتی ویژه این بخش تهیه و تدوین شده که درقالب برنامه های کوتاه مدت و سپس بلندمدت اجرا می شود.
وی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده بر روی میزان تاثیرپذیری حمل ونقل از افزایش قیمت، با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اجازه خواهیم داد تا قیمت حمل بار و مسافر تا حد قابل قبولی افزایش یابد.
نماینده تام الاختیار وزارت راه و ترابری در ستاد عملیاتی هدفمندسازی یارانه ها ادامه داد: اما این کار نباید نگرانی برای مردم ایجاد کند چون این افزایش قیمت، خیلی در زندگی مردم تاثیرگذار نخواهد بود چرا که سفرهای برون شهری همیشگی نیست و هم با حجم بالای جابه جایی کالا، در افزایش قیمت نهایی محصول تاثیری نخواهد گذاشت.
وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده به منظور جلوگیری از افزایش کاذب قیمتها پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها گفت: هماهنگی های لازم با اتحادیه های صنفی و واحدهای تولیدی برای جلوگیری از افزایش قیمت لاستیک و روغن موتور انجام شده است.
افندی زاده تصریح کرد: در بخش هوایی فعلا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بلیط هواپیما ندارد، ضمن اینکه تهیه بسته حمایتی بخش ریلی نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به سایر برنامه های دولت برای اجرای بهتر هدفمندسازی یارانه ها بیان داشت: برای اطمینان بخشی به رانندگان، کارت اعتباری به میزان پنج تا 10 میلون ریال با سود چهار درصد در اختیار آنان قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، 50 درصد حق بیمه رانندگان به مدت یک سال توسط دولت پرداخت شده و 800 تا هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه یا بلاعوض برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری در نظر گرفته شده است.
وی در خاتمه به مصرف بالای انرژی در کشورمان اشاره و اضافه کرد: دولت با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، به دنبال منطقی مصرف کردن سوخت است تا ضمن کاهش هزینه های مرتبط ، این ذخایر ارزشمند برای نسلهای آینده حفظ شود. ک/2 7289/695/508 شماره 180 ساعت 17:44 تمام
۰ نفر