۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7186799
T T
۰ نفر
نایب رییس مجلس: دانشجویان باید پرتلاش و آرمانگرا باشند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 سیاسی.مناسبتها.روز دانشجو گرگان - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز جامعه و جهان دانشجویان باید پر انرژی، پرتلاش و آرمانگرا باشند.
سید شهاب الدین صدر روز سه شنبه به مناسبت روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی علی آباد کتول در استان گلستان افزود: دانشجویان باید به دنبال ارمانهای مطلوب حرکت کنند و در این دوران بسیار حساس باشند.
وی تصریح کرد: یک دانشجو ضمن آرمانگرایی باید سیاسی باشد اما درگیر مسایل سیاسی نشود بلکه با مسایل سیاسی و اجتماعی روز کشور آشنا باشد و شرایط را مهیا کند تا خود مسولیت بگیرد و کشور ر ا به پیش ببرد.
وی ادامه داد: دانشجویان ما نباید نسبت به مسایل عالیه کشور بی تفاوت باشند زیرا بی تفاوتی آنان باعث خواهد شد تا دشمن به اهداف خود برسد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: ما همیشه حضور دانشجو و دانشگاه را در عرصه های حساس کشور بخصوص در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شاهد بودیم و این حضور در واقع پایانی بر سلطه غرب و شرق بود.
به گفته وی این آزادی و استقلال به برکت اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است به طوریکه در شورای حکام آژانس انرژی هسته ای ایران توانست برای طرح آمریکا 110رای مخالف و ممتنع را همراه خود سازد.
وی خاطر نشان کرد استقلال نظام اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بود و دانشجویان ما در سال 1332برای همین استقلال و آزادی به شهادت رسیدند.
وی اظهار داشت: دانشجویان ما بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی به هیچ قیمتی زیر بار ظلم نمی روند و ما باید برای استقلال کشور در همه ابعاد برنامه ریزی داشته باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: یکی از سنگرهایی که می تواند استقلال را به همراه داشته باشد دانشگاه و مراکز آموزش عالی و دبیرستانها می باشد.
صدر گفت: در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف رسیدن به جایگاه نخست در منطقه است و این جز از راه استقلال و آزادی به دست نمی آید.
به گفته این نماینده مجلس دفاع از نظام جمهوری اسلامی و استقلال طلبی باید به همراه تجهیز به سلاح علم و مهارت باشد و جوانان ما امروز به برکت انقلاب اسلامی توانسته اند در همه عرصه های علمی و تخصصی به جایگاه رفیع دست یابند.
وی افزود: امروز دشمنان اسلامی و انقلاب به این حقیقت رسیده اند که ما با اتکا به توان خود توسط جوانان ایرانی در بهترین وضعیت قرار داریم .
صدر ادامه داد: امروز هر تهدیدی که از سوی آمریکا اسراییل از هر مرزی وارد شود یقبنا پاسخ شدیدی از سوی جمهوری اسلامی دریافت خواهد کرد و این پاسخ به برکت ایمان و اعتقاد مردم و مقاومت جوانان حاصل شده است .
صدر گفت امروز صلابتی که ما داریم همان صلابت امام خمینی است و رهبر معظم انقلاب نیز همیشه در مسیر امام گام برداشته و در صحنه حضور دارند و مردم ما با اتحاد و یکپارچگی پشت نظام اسلامی و ولایت فقیه با وحدت و همدلی ایستاده اند و این وحدت از دستاوردهای شیرین انقلاب می باشد.
7467/579/508 شماره 283 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر