۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7186770
T T
۰ نفر
عضو مجلس خبرگان:عزت امام حسین (ع)در عزاداریها حفظ شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 دین.عزاداری شایسته.مصاحبه قم - نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در عزاداریها باید عزت امام حسین (ع)و یاران باوفایش مورد ملاحظه خطبا، شعرا و مداحان بوده و آنان را ذلیل ترسیم نکنند چرا که آنان بالاترین عزت را دارند و برای حفظ آن، حماسه کربلا را آفریدند.
حجت الاسلام علی اسلامی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: امام حسین (ع) به عنوان نور هدایت، همواره نمادی برای هدایت انسانهاست.
وی گفت: برای این که همیشه در طریق هدایت باشیم و گرفتار ظلمت نشویم باید امام و ولایت را به عنوان شاخص دانسته و حرکت ما به سوی آنان باشد.
اسلامی گفت: همه باید تلاش کنند عزاداری امام حسین (ع) در همه جا منتشر شود و همه شیفتگان این مکتب در اقصی نقاط دنیا از آن بهره بگیرند.
وی درباره رواج برخی خرافات گفت:برخی خرافات مثل قمه زنی هیچ توجیهی ندارد وعزاداران باید صرفا به آنچه که دین و مذهب اجازه داده است، عمل کنند.
عضو مجلس خبرگان افزود: رفتارهای خرافی باعث زیر سوال رفتن مذهب شیعه می شود و این کارها برخلاف مذهب است.
اسلامی گفت: این نوع رفتارها در نقاط مختلف دنیا افرادی را که با فرهنگ غنی عاشورا آشنایی ندارند درباره امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به تردید می اندازد چرا که این مسایل برای آنان قابل درک نیست و آنان فقط بر اساس ظاهر خشن این خرافات ، قضاوت می کنند.
وی گفت: شیعیان موظفند زیبایی های کلام و سیره ائمه (ع) را ترویج کنند در حالی که اعمال خرافی هیچگونه زیبایی ندارد. ک/3 569 / 380/543 شماره 254 ساعت 17:05 تمام
۰ نفر