۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7186629
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: مهمترین دستاورد سفرهای استانی خدمت بیشتر به مردم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 اجتماعی.سفرهای استانی.هیات دولت.ساوه ساوه - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین دستاورد سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به مناطق مختلف، ارایه خدمات بهتر برای رفع مشکلات مردم است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی که به نمایندگی از هیات دولت به ساوه سفر کرده است ، در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در دولتهای نهم و دهم خدمات شایسته ای صورت گرفته که این امر برای دولت و اعضای آن افتخار بزرگی است.
وی سفرهای استانی را یکی از تجلیات دولت نهم و دهم دانست و اظهار داشت: دور چهارم این سفرها با حضور معاونین وزرا در بخش های مختلف انجام خواهد شد.
وی گفت: وزرا با سرکشی به استانها و شهرستانهای مختلف از نزدیک مسایل را بررسی خواهند کرد که این امر در ارتقای سطح زندگی مردم موثر خواهد بود.
وی، به سفرهای دوره اول و دوم رییس جمهور و هیات دولت به مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در دور نخست این سفرها به استان مرکزی 209 پروژه مصوب شد که از این تعداد 200 پروژه با صرف دو هزار و 100 میلیارد ریال تکمیل شده است.
دستجری تصریح کرد: در سفردوم 285 پروژه در این استان مصوب شد که 185 پروژه نیز با اعتبار 15 هزار میلیارد ریالی در مرحله تکمیل و یا اجرا است وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان ساوه 205 تخت بیمارستانی را در دو بیمارستان در اختیار دارد که نیازمند 160 تخت بیمارستانی دیگر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با افزایش این میزان تخت بیمارستانی برای این شهرستان موافقت شده است و عملیات اجرایی آن با آغاز عملیات احداث بیمارستان جدید آغاز می شود که در طرح توسعه آن بدلیل نیازهای درمانی و شرایط ویژه شهرستان، به 220 تخت خواب افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 40 پزشک متخصص در رشته های مختلف پزشکی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که این تعداد می تواند نیازهای درمانی ساوه را رفع کند.
وی یادآور شد: از نظر سطح بندی، مجوز اختصاص سی تی اسکن به این شهرستان داده شده و تلاش می شود تا مجوز ام.آر.ای داده شود و بخش خصوصی نسبت به این مهم اقدام کند.
وی افزود: ساوه مجهز به خانه های بهداشت، مراکز اورژانس و پایگاه های بهداشتی و درمانی روستایی است که جهت ارتقای آن نیازمند هشت پایگاه بهداشتی و اورژانس است که نسبت به احداث آن باید اقدام شود.
دستجردی گفت: وزارت بهداشت امسال را سال پایان تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی روستایی قرار داده که برای انجام این مهم یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است که از این میزان 50 تا 60 میلیارد ریال آن در اختیار استانداری مرکزی قرار گرفته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درخواست مسوولان مبنی بر احداث استادیوم چندمنظوره ورزشی به ظرفیت 15 هزار نفر در شهرستان ساوه گفت: برای احداث این مجموعه ورزشی تلاش خواهد شد.
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی هیات دولت گفت: این سفرها در بخش های گوناگون فرهنگی برای مناطق مختلف کشور با اختصاص اعتبار مناسب زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به پیشینه ساوه اشاره کرد و گفت: این شهرستان بیش از پنج هزار سال قدمت دارد که مسجد جامع آن نیز از قدمت یک هزار و 100 ساله برخوردار است.
حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: این شهرستان دارای 250 روستا است و هم اکنون حدود 30 هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.
وی صدور مجوز ام.آر.ای و احداث سالن ورزشی را از نیازهای ضروری مردم این شهرستان ذکر کرد و گفت: باید نسبت به انجام این مهم اقدام شود.
امام جمعه ساوه نیز گفت: در این شهرستان تعامل و همکاری بین بخشی مناسبی بین مسوولان و دستگاه های اجرایی وجود دارد.
حجت الاسلام حسین تقوی با اشاره به حضور تاثیر گذار وزیر بهداشت در ساوه اظهار امیدواری کرد که این حضور منشا خیر و برکت برای مردم این شهرستان شود.
وی با اشاره به قرارگرفتن ساوه در محورهای مواصلاتی کشور و بروز حوادث رانندگی در آن، اظهار داشت: حضور بیشتر پزشکان متخصص و جراح در ساوه می تواند در کاهش تلفات، موثر واقع شود.
وی تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، تعریض جاده ساوه به قم را از مهمترین خواسته های مردم ساوه عنوان کرد.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز با اشاره به سومین دور از سفرهای استانی هیات دولت به استان مرکزی گفت: دولت نهم و دهم در راه خدمت به مردم تلاش شبانه روزی انجام می دهد.
علی محمد گلستانی فرد افزود: سفرهای اول و دوم هیات دولت به این شهرستان نقش بسزایی درتوزیع عادلانه امکانات با توجه به نیازمندیها و توسعه مناطق داشته است.
گلستانی فرد ، پیشرفت مصوبات دولت در ساوه را 92 درصد ذکر کرد و گفت: ساخت بلوار ورودی سید جمال الدین اسد آبادی ،توسعه راههای روستایی ،توسعه گازرسانی و برق رسانی ،تجهیز بیمارستان مدرس به CCU ,احداث مرکز انتقال خون و سرمایه گذاری در بخش خدمات و کشاورزی از مهمترین پروژه های هیات دولت در سفرهای اول و دوم به این شهرستان است.ک/2 7337/686/559 /557 شماره 113 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر