۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7186453
T T
۰ نفر

اختصاصی/برای نخستین بار در کشور؟

۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7186453
اختصاصی/برای نخستین بار در کشور؟ قرارداد والدین متقاضی فرزند با مادر جانشین در یزد به ثبت رسید ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/15 اجتماعی.ثبت اسناد.مادر جانشین.قرارداد والدین متقاضی فرزند مدیرکل ثبت اسناد یزد گفت: برای نخستین در کشور قرارداد میان والدین متقاضی فرزند با مادر جانشین در تلقیح مصنوعی در استان یزد اجرایی و بصورت رسمی در یکی از دفاتر ثبت اسناد این استان ثبت شد.
اکبر حکیمیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: احساس می شود که مبانی شرعی و حقوقی موضوع به قدر کافی تحلیل و پذیرفته شده است.
به گفته وی برخی زوجهای نابارور الزما باید از رحم زن دیگری برای بارداری استفاده کنند و خوب است که توافق بین زوجین متقاضی فرزند با زنی که قرار است رحم خود را برای پرورش نطفه متعلق به زوجین مزبور در اختیار آنها قرار دهد بصورت قراردادی اصولی تنظیم و نهایتا بصورت سند رسمی ثبت شود که این امر به یکی از سردفتران واگذار شد .
به گفته مدیرکل ثبت اسناد یزد، براساس تحقیقات هشت تا 10درصد زوجها با مشکلات ناباروری روبرو هستند و دانش پزشکی برای بسیاری از آنها این امکان را فراهم کرده تا به شیوه های مختلف بتوانند از نعمت فرزند قانونی و شرعی و متعلق به خود بهره مند شوند.
حکیمیان ،یکی از ساده ترین روشهای این امر را تلقیح مصنوعی و فرا کاشت نطفه منعقد در زن رحم دیگری دانست که اصطلاحا او را مادر جانشین می گویند.
به گفته وی مدت این قرار داد از تاریخ فرا کاشت نطفه در رحم مادر جانشین تا وضع حمل یا اسقاط جنین خواهد بود و برای اجیر مبلغی را به عنوان اجرت توافقی پیش بینی شده است.
این سند تحت شماره 126143 در دفتر اسناد رسمی 41 یزد به ثبت رسیده است. ک 7546/1968 شماره 135 ساعت 14:35 تمام
۰ نفر