۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185501
T T
۰ نفر
چهارمحال وبختیاری ؟نامی دوباره بربلندای دوومیدانی آسیا ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 ورزش.ددومیدانی.پرتاب دیسک شهرکرد- در یک دهه اخیر هرگاه نامی از دوومیدانی در آسیا برده شده بی شک قهرمانان ایرانی نیز سهمی در کسب مدال های رنگارنگ این رقابتها داشته اند.
در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو چین نیز دوباره نام ایران را دوومیدانی کاران چهارمحال و بختیاری زنده کردند و همانند دوره گذشته این بازی ها در دوحه این استان سهمی از مدال های رنگارنگ آسیا را به خود دید.
در آن بازی ها عباس صمیمی با رکورد شکنی پرتاب دیسک ایران موفق به کسب مدال نقره شد و محمد ارزنده نیز در پرش طول رکوردهای بسیاری خوبی از خود به جایی گذاشت.
در بازی های آسیایی گوانگجو چین ، نام سریع ترین دونده آسیا را در دوی 800متر سجاد مرادی به حود اختصاص داد و محمد صمیمی نیز موفق به کسب مدال برنز بازی هایی آسیایی در رشته پرتاب دیسک شد.
بی شک اگر به این رشته پایه در چهارمحال وبختیاری توجه شود این استان در تمامی ماده های ورزشی دوومیدانی توان معرفی قهرمانان جهانی و آسیایی را دارد.
رشته دوومیدانی از دیرباز در چهارمحال و بختیاری همواره یکی از رشته های صاحب نام و نشان برای مردم این دیار بوده است.
در دوران گذشته در چهارمحال وبختیاری دوومیدانی کارانی همچون مصطفی قنبری بروجنی ، محمد قنبری بروجنی و داریوش صمیمی شلمزاری از این استان موفق به پوشیدن پیراهن تیم دوومیدانی ملی جمهوری اسلامی ایران شدند.
طی یک دهه اخیر نیز در این رشته مادر و پایه عباس صمیمی ، سجاد مرادی امیر مرادی ، محمد ارزنده ، روح الله عسگری و روح الله امانی ظهور کردند و توانستند نام و آوازه رشته دوومیدانی ایران را در ماده های مختلف در سطح آسیا طنین انداز کنند.
در این بین علاوه بر شهرستان بروجن که سهم به سزایی در پرورش ملی پوشان رشته دوومیدانی ایران در ماده 800 متر ، یک هزار و 500متر و سه هزار متر و پرش سه گام داشته و هنوز نیز دارد، شهر کوچک و گمنامی با عنوان شملزار در شهرستان نوپای کیار نیز موفق به قهرمانی پروری در رشته دوومیدانی شد.
شهر شلمزار در بخش کیار با دارا بودن 36 هزار نفر جمعیت موفق به معرفی قهرمانانی آسیایی همچون داریوش صمیمی، عباس صمیمی،محمد صمیمی،محمود صمیمی، در رشته پرتاب دیسک در رده های سنی بزرگسالان و جوانان و محمود حمزه پور در رشته پرتاب نیزه شد.
برای نخستین بار محمود حمزه پور دوومیدانی کار اهل شلمزار در چهامحال وبختیاری با پرتاب 66 متر و 68 صدم سانتیمتر علاوه بر رکودشکنی پرتاب نیزه جوانان کشور سهمیه مسابقات جهانی چک و مسابقات آسیایی اندونزی را از آن خود کرد.
عباس صمیمی شلمزاری سرگروه سابق تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران از شلمزار به جهان معرفی شد و شلمزار برای او مهد پرتاب دیسک آسیا شد و چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کیار و شهر شلمزار یکی از قطبهای مهم پرتاب دیسک رشته دوومیدانی ایران شد.
محمد صمیمی شلمزاری دارنده مدال برنز پرتاب دیسک بازی هایی آسیایی گوانجگو نیز از خانواده صمیمی هاست و برادر دیگر او یعنی محمود صمیمی نیز دارنده مدال جهانی دانش آموزان و دانشجویان جهان است.
چهارمحال وبختیاری سرشاز از این گونه استعدادهای ناشناخته است و شرایط آب و هوایی این استان به گونه ای است که مربی اوکراینی سابق تیم ملی ایران این استان را بهترین نفطه برای پرورش استعدادهای دوومیدانی ایران معرفی کرد.
رییس وقت فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران چهارمحال و بختیاری و شهر شلمزار را یکی از بهترین نقاط کشور در زمینه پرورش استعدادهای رشته دو و میدانی به ویژه پرتاب دیسک می دانست.
مصطفی کریمی در گفت وگو با ایرنا همواره تاکید داشت، فدراسیون دوومیدانی برای توجه به رشته دوومیدانی در چهارمحال وبختیاری به هر هیات شهرستانی کمک می کند.
اما با پایان یافتن شانزدهمین دوره مسابقات بازی های آسیایی گوانگجو 2010در چین و کسب 59مدال از سوی کاروان ایران سهم ورزشکاران چهارمحال وبختیاری سه مدال بود.
به گزارش ایرنا،دوومیدانی کاران چهارمحال وبختیاری در این دوره از رقابتها یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز را برای تیم ملی ایران به ارمغان آوردند.
در این دوره از رقابتها سجاد مرادی در دوی 800متر مدال طلا و در دوی 1500متر نیز مدال نقره را تصاحب کرد و محمد صیمیمی شلمزاری نیز به مدال برنز پرتاب دیسک این دوره از رقابتها دست یافت.
چهارمحال ویختیاری تاکنون طی دو دوره بازی های آسیایی نام عزیز ایران را طنین انداز کرده و ورزشکاران این استان ثابت کردند که مهم دوومیدانی ایران همچنان چهارمحال و بختیاری است.
گزارش از محمود رییسی 7359/671 شماره 084 ساعت 12:13 تمام
۰ نفر