۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185474
T T
۰ نفر

کارنامه سفرهای استانی/یزد/

۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185474
کارنامه سفرهای استانی/یزد/ مسکن مهر طرحی برای خانه دار شدن همه محرومان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 اقتصاد.دولت دهم.سفر هیات دولت.مسکن یزد - طرح ملی مسکن مهر از جمله اقدامات مهم و اساسی دولت نهم و دهم است که در دورترین نقاط کشور شاهد اجرای آن هستیم و در واقع طرحی برای خانه دار شدن همه محرومان در هر منطقه از کشور است.
به گزارش ایرنا ، یکی از دغدغه اصلی مردم به خصوص جوانان قبل از روی کارآمدن دولت نهم ، مشکل داشتن مسکن بود که با رویکرد خوب دولت در این زمینه ، گام اساسی برداشته شد.
در واقع این دغدغه اصلی جوانان برطرف شده و می رود تا در پایان دولت دهم ، جشن خانه دار شدن تمامی اقشار به خصوص این قشر را در کشور برگزار کنیم دولت نهم و دهم با ارائه تسهیلاتی در بخش مسکن و ساخت واحدهای مسکونی مهر گام های اساسی را برای رفع این مشکل مردم برداشته است.
امروز آحاد مردم ضمن اعلام رضایت از طرح مسکن مهر، این اقدام دولت را بی نظیر قلمداد می کنند و معتقدند : اقدامی که دولت نهم و دهم در ساخت مسکن در کشور انجام داده است در طول عمر انقلاب اسلامی بی سابقه است.
به گفته آنها این کار می بایست زودتر انجام می گرفت تا بارسنگین مسوولیت خانه دار شدن جوانان از دوششان برداشته شود.
وزارت تعاون به عنوان متولی اصلی طرح مسکن مهر در کشور با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی این طرح ملی را در کشور دنبال می کنند.
چندی پیش قائم مقام وزیر تعاون در یزد خواستار نظارت بیشتر مجموعه تعاونی ها و دست اندرکاران امر بر ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در کشور شد.
سید علی علوی افزود : تعاونی های مسکن مهر با حمایت وزارت تعاون شکل گرفته و باید با نظارت این وزارتخانه در سطح کشور به پیش برود.
وی بر تعامل ادارات کل تعاون استان های مختلف کشور با اتحادیه های تعاونی مسکن مهر تاکید کرد.
قائم مقام وزیر تعاون، روند اجرایی مسکن مهر در کشور را خوب ارزیابی نمود و گفت: یزد در زمینه تشکیل و راه اندازی تعاونی ها مسکن مهر در کشور برتر است.
وی کسب این جایگاه را برآیند تعامل و همکاری مسئولان فرابخشی استان و مدیرکل تعاون استان یزد دانست و از حمایت های استاندار یزد از بخش تعاون قدردانی کرد.
230* هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره برداری می رسد* مشاور وزیر و مدیر پروژه ملی مسکن مهر هم چندی پیش در یزد گفت : تا پایان امسال حدود 230 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح و به بهره برداری می رسد.
محمد عسکری افزود : پیش بینی شده که این رقم تا پایان شهریورسال آینده به یک میلیون واحد برسد.
وی اظهار داشت : تا کنون 60 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده است که 50 هزار واحد آن در هفته دولت امسال بوده است.
عسکری گفت : چهار میلیون و 100 هزار نفر در کشور برای دریافت مسکن مهر ثبت نام کرده اند که یک میلیون و 570 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و کار ساخت واحدهای مسکونی آنها در حال اجراست.
مشاور وزیر تعاون در پروژه ملی مسکن مهر اظهار داشت : از این تعداد یک میلیون و 300 هزار واحد در قالب تعاونی های مسکن مهر و بقیه به صورت گروهی در حال ساخت است.
عسکری تصریح کرد: 462 هزار واحد مسکن مهر در کشور در مرحله اسکلت بندی، 230 هزار واحد در مرحله سقف کاری، 119هزار واحد در مرحله نازک کاری و تعداد زیادی هم در مرحله پی ریزی است.
به گفته وی، طرح مسکن مهر در کشور به همت وزارت تعاون آغاز شد و کار اجرا و نظارت آن نیز بر عهده این وزارتخانه است.
مدیر پرژه ملی مسکن مهر ،تعداد تعاونی های مسکن مهر در سراسر کشور را هشت هزار مورد اعلام کرد و افزود: ثبت نام برای مسکن مهر ادامه دارد و افراد واجد شرایط می توانند به سایت وزارت تعاون مراجعه نمایند.
* بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در این استان در حال ساخت است * معاون عمرانی استاندار یزد نیز با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در این استان در حال ساخت است ،اظهار داشت : تعاونی ها و مجریان خصوصی اقدامات لازم را به منظور اتمام هر چه سریع تر پروژه های مسکن مهر اقدام دهند.
سید محمد میرسعیدی طرح مسکن مهر در یزد را خوب ارزیابی نمود و گفت: حدود 12 هزار نفر در این استان داوطلب مسکن مهر بوده اند که بیش از 10 هزار نفر آنها واجد شرایط شناخته شده و قرارداد واگذاری زمین برای ساخت واحدهای آنها توسط تعاونی های مسکن با سازمان مسکن و شهرسازی بسته شده است.
وی با اشاره به بازدیدهای متعدد از پروژه های مسکن مهر اظهار داشت: از نظر پرداخت تسهیلات بانکی و واگذاری زمین مورد نیاز بر اساس مبنای اعلام شده و همچنین سایر امکاناتی که باید توسط دولت در این رابطه ارائه شود، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و انتظار می رود تعاونی ها و مجریان خصوصی نیز از این شرایط نهایت استفاده را برده و سایر اقدامات لازم را به منظور اتمام هر چه سریع تر پروژه های مسکن مهر به عمل آورند.
معاون عمرانی استاندار یزد گفت: تاکنون شش هزار و 800 واحد مسکن مهر تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند و در این رابطه 380 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
میرسعیدی افزود: کار ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به عهده بنیاد مسکن و بالای 25 هزار نفر بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی است.
*مسکن مهر در استان یزد بین 10 تا 90درصد پیشرفت دارد * سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در این استان بین 10 تا 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،اظهار داشت: در مجموع این واحدها حدود 40 درصد پپشرفت دارد.
رضا یادگاری از افتتاح و بهره برداری حدود دو هزار واحد مسکونی در استان یزد تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: نیمی از این واحدها، مسکن مهر و بقیه واحدهای انبوه سازی است .
وی گفت: 341 هکتار زمین برای ساخت 11 هزار و 877 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان یزد اختصاص یافت که 10 هزار واحد آن منجر به عقد قرار داد با پیمانکار شد.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی هشت هزار واحد که پروانه ساختمانی را دریافت کرده اند آغاز شده است.
به گفته یادگاری چهار هزار واحد مسکونی در مرحله پی ریزی ، یک هزار و 800 واحد در مرحله سفت کاری و همین تعداد نیز در مرحله نازک کاری است.
وی زیربنای واحدهای مسکن مهر در استان یزد را بین 75 تا 100 مترمربع عنوان کرد و گفت: اغلب واحدهای مسکن مهر استان حدود 75 مترمربع زیربنا دارد.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد اضافه کرد: برای ساخت هر واحد مسکن مهر در استان بین 200 تا 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.
* مسکن مهر طبس با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود* سرپرست فرمانداری طبس نیز گفت: در صورت تکمیل یک هزار واحد مسکن مهر در این شهرستان تا دهه فجر امسال، این تعداد واحد با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.
علی کدخدایی افزود : یک هزار و 300 واحد مسکن مهر در طبس در حال احداث است.
وی با بیان اینکه اقداماتی برای تسریع در اجرای طرح در حال انجام است، اضافه کرد: شرکت های تعاونی مسکن مهر طبس با برآورد اولیه، احداث این تعداد واحد را تا دهه فجر ممکن دانسته اند.
سرپرست فرمانداری طبس تصریح کرد : تکمیل این پروژه تا دهه فجر، جدیت، همت و توان مضاعف در سال همت مضاعف و کار مضاعف می طلبد که به طور قطع با جدیت و عزم جزم این کار شدنی خواهد بود.
این مقام مسئول پیشرفت مسکن مهر طبس را خوب توصیف کرد و افزود: با تاکید استاندار یزد جلسات مستمر به منظور بررسی موانع و مشکلات احتمالی و پیگیری برای رفع آن برگزار می شود.
سرپرست فرماندار طبس ادامه داد: علاوه بر این، ستادی در فرمانداری شهرستان طبس با عنوان ستاد پیگیری وضعیت مسکن مهر طبس متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون، نظام مهندسی و اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر طبس تشکیل شده که بر امر ساخت و ساز واحدها نظارت دارند.
*مسکن مهر ابرکوه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد * معاون فرماندار ابرکوه گفت : مسکن مهر در این شهرستان در مجموع حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد جواد ابوالحسینی افزود: یک هزار و 359 واحد مسکن مهر در این شهرستان در حال است که یک هزار و 239 واحد در شهر ابرکوه و بقیه در شهر مهردشت بخش بهمن می باشد.
وی با اشاره به اینکه 38 واحد مسکن مهر شهرستان ویژه معلولان تکمیل شده و آماده واگذاری است ، زیربنای هر یک از این واحدها را بین 96 تا 140 متر بیان کرد و گفت: واحدهای یاد شده به صورت ویلایی ساخته می شود.
معاون فرماندار ابرکوه با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکن مهر، 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می شود، گفت: 211 واحد مسکن به صورت صنعتی ساخته می شود که وام آن 250 میلیون ریال است.
ابوالحسینی اضافه کرد: 400 نفر در این شهرستان در اولویت بعدی ساخت مسکن مهر هستند که پس از واگذاری زمین توسط مسکن و شهرسازی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.
*استقبال مردم بخصوص جوانان از مسکن مهر افزایش یافته است * فرماندار یزد نیز با مثبت ارزیابی نمودن پیشرفت مسکن مهر در این شهرستان گفت: استقبال مردم بخصوص جوانان از این طرح افزایش یافته است.
عزیزالله سیفی گفت : ساخت و ساز مسکن به خصوص طرح مهر طی سالهای اخیر، موجب کاهش 35 درصدی قیمت مسکن در کشور شده است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح در جلوگیری از روند رو به رشد قیمت زمین و مسکن در سالهای گذشته ضروری بود.
فرماندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ناامید کردن مردم توسط بعضی از سودجویان که منافع خود را با اجرای این طرح عظیم ملی در خطر می دیدند، اعلام داشت: امروز با سرعت یافتن روند عملیات عمرانی و ساخت و ساز، به بهره برداری این مسکن ها نزدیک می شویم.
وی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما، از دست اندرکاران، ادارات و نهادهای مربوطه و به ویژه تعاونی های مسکن مهر خواست اجرای مراحلی که با رسیدن زمستان دچار توقف یا کندی شدید پیشرفت می شود را تسریع دهند تا هرچه سریعتر شاهد اتمام این طرح باشیم.
وی گفت : هم اینک شش هزار و 900 واحد مسکن مهر توسط 11 شرکت تعاونی مسکن شماره 057 ساعت 11:04 تمام
۰ نفر