۱۰ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185404
T T
۰ نفر

عضو مجمع تشخیص مصلحت:

۱۰ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7185404
عضو مجمع تشخیص مصلحت: سند چشم انداز، برای آینده کشور بسیار ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/10 سیاسی.مجمع تشخیص مصلحت نظام.رییس کمیسیون چشم انداز قم - رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چشم انداز 20 ساله ای که رهبر معظم انقلاب، ابلاغ فرموده اند، برای تضمین آینده کشور بسیار ضروری است.
به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم مداحی روز چهارشنبه در دومین روز گردهمایی مبلغان در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: در سال های گذشته، وارثان جبهه های کفر و نفاق ، جبهه های جدیدی علیه اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند.
وی ادامه داد: دشمنان مباحثی را مطرح و آینده ای را برای خود ترسیم کردند که مردم در آن حرفی برای گفتن نداشته باشند و آن ها بتوانند در این عرصه ، عرض اندام کرده و تفکرات خود را به جوامع بقبولانند.
مداحی اضافه کرد: اما رهبر معظم انقلاب با درایت مثال زدنی خویش، متوجه تمام این دسیسه ها و نیرنگ ها شده و ماموریتی جدید و تکلیفی تعیین کردند که ساز و کاری برای مقابله با این جبهه پنهانی فراهم کند.
وی با بیان اینکه در سال 78 در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضرورت تدوین چشم انداز مطرح و در سال 82 تقدیم رهبر فرزانه انقلاب شد خاطرنشان کرد: این چشم انداز درهمان سال توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت.
مداحی، انقلاب اسلامی را به خاطر وجود نقش بسیار زیاد روحانیت در آن، کامل ترین انقلاب دانست و افزود: چشم انداز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
به گفته وی، نتیجه چشم انداز انقلاب اسلامی، دستیابی به آزادی، تاسیس نظام اسلامی، شکل گیری استقلال و دولت ملی، شکل گیری ملت، تبدیل شدن ایران به قدرت اول سیاسی و دفاعی و امنیتی در منطقه و یکی از ده قدرت برتر جهان است.
مداحی یادآور شد: در این چشم انداز، پنج هدف به صورت منسجم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: توسعه یافتگی، دست یابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، دارا بودن هویت اسلامی انقلابی، الهام بخش بودن درجهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل از اهداف چشم اندازی است که توسط رهبر فرزانه انقلاب تبیین شده است.
وی در ادامه، هژمونی آمریکایی، جریان های تندرو مذهبی و قومی در منطقه، مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج، جمود و شیفتگی در داخل، محافظه کاری و غرب زدگی در جامعه و زندگی یارانه ای و اقتصادی در جامعه را از تهدیدات و موانع اجرای چشم انداز بیان کرد.
مداحی در پایان، راهبردهای اصلی چشم انداز را جهاد اقتصادی و فرهنگی و ایستادگی منطقی و تعامل سازنده دانست و تاکید کرد: اگر قرار است که چنین اتفاق عظیمی به وقوع بپیوندد می باید فرهنگ سازی شده و علما و روحانیون، اهداف انقلاب را فرهنگ سازی کرده تا این امر به یک باور عمومی و عزم عمومی تبدیل شود.
گردهمایی بزرگ سالانه مبلغان از روز گذشته با حضور جمع کثیری از مبلغان در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شده و فردا در مدرسه فیضیه با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پایان خواهد یافت.
553/ /380 شماره 233 ساعت 20:02 تمام
۰ نفر