۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7183775
T T
۰ نفر
معاون وزیرعلوم:فعالیتهای پژوهشی باید هدفمند ودرراستای نیازکشور باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/03 علمی آموزشی.وزارت علوم.پژوهش هدفمند.مازندران ساری - معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیتهای پژوهشی باید هدفمند و درراستای نیاز کشور باشد.
دکتر محمد مهدی نژاد نوری سه شنبه شب در حاشیه همایش نقش اساتید در اسلامی کردن دانشگاهها در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به سمت نیاز محوری در پژوهش در حال حرکت هستیم تا بتوانیم از توانایی های این روش در کشور بهره مند شویم.
وی ادامه داد: از سال گذشته در دولت دهم تاکید زیادی برهدفمندی پژوهش شده و بر این اساس اصلاحاتی در سامانه های مختلف پژوهشی انجام شده و روش مناسب مصوب شده و ابلاغیه شورای عالی به دانشگاهها فرستاده شده است تا پژوهش در راستای نیازهای کشور انجام شود.
مهدی نژاد نوری گفت: از دستگاههای اجرایی نیازهای پژوهشی اخذ شد و برای دانشگاهها ارسال کردیم که 710 میلیون ریال پیش پرداخت ارجاع طرحهای تحقیقاتی دستگاهها به دانشگاه صنعتی بابل پرداخت شده و تاپایان سال اگر فعالیتها به نحو مناسب انجام شود این رقم به سه برابر افزایش خواهد یافت.
وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم پارک علم و فناوری نیز با سفرسوم هیات دولت به مازندران افتتاح شود.
به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی ساری تحقیق در مورد گیاهان دارویی جزو اولویت های پژوهشی است و به همین منظور 500 میلیون ریال به این دانشگاه اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: سلامت و امنیت غذایی نیز جزو اولویت بعدی فعالیت پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی ساری قرار گرفته است.
مهدی نژاد نوری گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیزدر بخش فنی و مهندسی برروی طرحهای پیل سوختی ، غشا نانویی ، تکنولوژی موتورهای دیزل و پرنده های بدون سرنشین در حال فعالیت می باشد.
به گفته وی در زمان حاضر طی فهرستی یک هزار عنوان طرح برای پژوهش های دوره دکتری در کشور اعلام کردیم و علاوه برقراردادهای موجودپژوهشی دانشگاهها با دستگاههای مختلف تاکنون 400 قرار داد پژوهشی بین دانشگاهها و دستگاههای اجرایی منعقد شده است.
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم یادآورشد : در چند روز اخیر پنج دانشگاه معتبر کشور هر کدام به مبلغ 70میلیارد ریال نیز با نیروی انتظامی در حوزه فناوری اطلاعات قرار داد پژوهشی منعقد کردند.
وی خاطر نشان کرد: شبکه ای شدن آزمایشگاههای علمی در دانشگاهها یکی ازبرنامه های معاونت پژوهشی وزارت علوم است تا براین اساس همه دانشگاهها بتوانند از آزمایشگاههای یکدیگر استفاده کنند.
وی به هفته پژوهش امسال اشاره کرد و بیان داشت: هفته پژوهش امسال همانند سال گذشته ولی با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: سعی شده تا با بررسی های دقیق تر به معرفی پژوهشگر برتر ، انجمن برتر ، نشریه برتر ، نمایشگاه برتر که به صورت متمرکز و با حضور دانشگاهها و مراکز پژوهشی در تهران برگزار خواهد شد اقدام کنیم و هر روز نیز با معرفی یکی از محصولات که در سال جاری تولید و ساخته شده بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته پژوهش همایش علمی با موضوع مدیریت علم و فناوری در کشور برگزار می شود افزود: اگر مدیریت علم و فناوری در کشور به صورت علمی توسعه یابد باعث فعالیتهای پژوهشی و تبدیل آن به محصول و تولید ثروت خواهد شد ضمن اینکه همه استانها و دانشگاهها نیز هسته پژوهشی خاص خودشان را دارند.ک/2 7328/503/402/506 شماره 077 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر