۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7183722
T T
۰ نفر
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر: مذهب تشیع با انقلاب اسلامی عزت یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/03 دین.مناسبت.عید غدیر خم.انقلاب اسلامی خمین- مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: عزت و عظمت کنونی مذهب تشیع، مرهون انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن معاصر است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مصطفی مرسلی عصرسه شنبه در همایش ولایت و بصیرت در خمین افزود: دین اسلام با انقلاب اسلامی، امکان حضور و اظهار نظر در مجامع بین المللی را پیدا کرده است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از موفق ترین نهضت های جهانی با رهبری عالمانه امام خمینی (ره ) امروز به عنوان الگویی برای تمام حکومت های جهان است.
مرسلی گفت: مذهب تشیع با تشکیل انواع نهضت های اسلامی در دفاع از اسلام ، شهادت پیروان ، علما و فقهایش زنده مانده و امت اسلام امروز باید قاطعانه ادامه دهنده راه حق مدارانه آنان باشد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر افزود: باید فرهنگ علوی را در کانون خانواده و جامعه وارد کرد و در این مسیر رنگ زندگی بشر ، امور اجتماعی کشور ، نهادها و دستگاهها در مسیر سیره علوی باشند.
مرسلی گفت: طرفداران حق تا زمانی که پیرو و ادامه دهنده خط و سیره امیر مومنان حضرت علی (ع) باشند پیروز هستند.
وی ادامه داد: زنان علوی نیز با هدایت مردان ، مقاومت ، تحمل اسارت و شهادت خویش در دوره بیعت با امیرالمومنین و حفاظت از عید غدیر و شکل گیری شیعه نقش مهمی داشتند.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: لازم است با مطالعه و تفحص در تاریخ گذشتگان و عبرت آموزی، از بروز هرگونه خرافه ، بدعت و انحراف در اسلام جلوگیری کنیم.
مرسلی با بیان اینکه فرقه های انحرافی بهائیت ، دراویش و فتنه وهابیت با شبهه افکنی و تردید، آثار منفی زیادی بر جاگذاشته اند، افزود: شیعیان همواره باید با آگاهی و ارائه مستندات مستدل تاریخی پاسخگوی فرقه های انحرافی باشند.
وی، در خصوص واقعه غدیر خم گفت: این رخداد تاریخی در حقیقت دیپلماسی روشن و کامل از تمام اشکال قدرت بود که تصرف بر امور و اداره حکومت بعد از پیامبر اکرم (ص )، به امیرالمومنین واگذارشد.
وی ادامه داد: سخنرانان و روحانیون با مطالعه بیشترکتابهای تاریخی واقعه تاریخی غدیر و سیره ائمه معصومین را بیشتر به مردم بشناسانند.ک/2 8122/1744/559 /557 شماره 024 ساعت 09:18 تمام
۰ نفر