۲۵ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7182637
T T
۰ نفر
فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم جلوگیری از شکل گیری کانونهای جرم خیز تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/25 اجتماعی.نیروی انتظامی.جرم مشهد _ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموران انتظامی باید به شدت از شکل گیری کانونهای جرم خیز در شهرها جلوگیری کنند.
سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: کانونهای جرم خیز به عنوان یکی از معضلات مهم اجتماعی و مکانهایی برای پاتوق مجرمان، دامنه جرم خیزی را در مناطق مختلف افزایش می دهد.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی و مسوولان مربوطه باید ضمن شناسایی کانونهای جرم خیز از شکل گیری و گسترش آن به سایر نقاط جلوگیری کنند.
سردار احمدی مقدم گفت: با افزایش تعامل و هماهنگی بین قوه قضاییه از جمله دادستانی کل کشور با نیروی انتظامی گامهای خوبی برای تامین امنیت و برخورد با مجرمان برداشته شده و نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: یکی از بهترین نتایج افزایش تعامل و هماهنگی بین قوه قضاییه و ناجا را در برخورد با معضل مواد مخدر و سایر جرایم و دستگیری بالای مجرمان در مشهد شاهد هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: شکل گیری ساختار جدید فرماندهی مرزبانی و تشکیل فرماندهی مرزبانی استانها گام مهمی برای تقویت و کنترل مناطق مرزی و برخورد با اشرار و سوداگران مرگ، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر است و نقش مهمی در افزایش امنیت در سایر نقاط کشور دارد.
وی بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مرزنشینان نیز تاکید و بیان کرد: مرزنشینان در خط اول دفاع از کشور قرار دارند و نخستین اشخاصی هستند که در برابر تهدیدات خسارت جانی و مالی متحمل می شوند.
سردار احمدی مقدم همچنین گفت: با عنایت به افزایش سالانه سفر زائر و مسافر به مشهد، در کنار اقدامات ارتقایی که دستگاههای اجرایی و نهادهای ذیربط انجام می دهند، نیروی انتظامی هم تعداد پرسنل و واحدها و تجهیزات خود را متناسب با این امر افزایش داده است.
وی افزود: امروز مشهد پرزائرترین شهر جهان است لذا ارایه خدمات به زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) در بخشهای مختلف باید متناسب با این جایگاه از نظر کمی و کیفی بطور شایسته افزایش یابد.
7490/1654/659 شماره 063 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر