۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7182542
T T
۰ نفر
فرمانده نیروی انتظامی: مرزهای امن موجب ارتقای امنیت داخلی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 اجتماعی.رزمایش.مرزبانی زاهدان - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کنترل دقیق مرزها به نفع ما و کشورهای همسایه است و مرزهای امن موجب ارتقای امنیت در داخل کشور می شود.
سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در حاشیه مراسم پایانی رزمایش همت مضاعف در منطقه مرزی میرجاوه شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام این رزمایش همکاری برای تامین امنیت مرزهای مشترک ما با کشورهای همسایه است.
وی همکاری مشترک مرزی ایران با پاکستان و افغانستان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: در عین حال شرایط امنیتی کشورهای همسایه بگونه ای است که نمی توان از آنها توقع زیادی داشت.
احمدی مقدم با اشاره به حضور هوشیارانه مرزبانان در همه صحنه ها افزود: با تقویت بیشتر مرزبانی ناجا توسعه پایدار مردمی در استانهای مرزی خصوصا مناطق محروم نهادینه می شود.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات خوب دولت در زمینه عمران، اشتغال و اقتصاد گفت: مرزبانی ناجا امنیت پایدار را به ارمغان آورده تا دولت بهتر بتواند به بالندگی و شکوفایی همه مناطق کمک کند.
وی افزود: مردم سیستان وبلوچستان بعضا هدف کور تروریستها قرار می گیرند و این رزمایش نشان داد مرزبانان با تمام توان آماده حفاظت از میهن اسلامی و مردم هستند.
وی سنجش توان نیروهای مرزبانی را از جمله اهداف رزمایش همت مضاعف عنوان و بیان کرد: مطابق ارزیابی اولیه مرزبانان ناجا حاضر در این رزمایش از آمادگی نظامی و جسمانی و روحیه بالا برخوردارند.
احمدی مقدم گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور و با استقرار و تقویت نیروها و انسداد کامل مرزها شاهد تحقق اهداف برنامه های ناجا خواهیم بود.
وی با اشاره به سلاحهای بیهوش کننده که دراختیار مرزبانان قرار گرفته است افزود: پلیس حرفه ای باید بتواند با ابزارها، تجهیزات و فناوری جدید هزینه ماموریتهای خود را به حداقل برساند .
فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای دستگیری مجرمان الزاما سلاح جنگی و گلوله مورد نیاز نیست و می توان با استفاده از سلاحهای بی حسی و بیهوش کننده خسارات و تلفات را به حداقل رساند.
وی افزود: سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با صرف هزینه زیاد به معدود بازمانده های گروهک ریگی کمک می کنند .
فرمانده نیروی انتظامی گفت: با فعالیت قرارگاه رسول اکرم در شرق کشور امنیت در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است.
2729/2691 شماره 148 ساعت 17:48 تمام
۰ نفر