۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7182508
T T
۰ نفر
سند ملی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 اجتماعی.آموزش وپرورش.انجمنهای اولیا و مربیان بوشهر- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تحول بنیادین در نهاد آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است که به همین دلیل سند ملی آموزش و پرورش تنظیم شد و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و هم اکنون در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در همایش تجلیل از انجمن های برتر اولیا و مربیان کشوری و استانی در بوشهر افزود: با تصویب این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای تحولات بنیادین در آموزش و پرورش از نظر نظری و تئوری به عنوان نقشه راه تلقی می شود.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی وزارت آموزش وپرورش و شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد زمینه های قانونی برای تحول بنیادین در این وزارتخانه است و درصدد هستیم با طراحی طرحها و برنامه های لازم زمینه تحقق این پدیده و مطالبه را فراهم کنیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور درباره ایجاد زمینه مشارکت اولیا و مربیان در امور مدارس اظهارداشت: با توجه به تحولات محیطی لازم است زمینه قانونی حضور جدی تر اولیا در فرایند برنامه ریزی و مدیریت و ارایه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس فراهم شود که قانون انجمن های اولیا و مربیان بازخوانی و بازنویسی می شود.
نوید ادهم افزود: با بازنویسی قانون انجمن های اولیا و مربیان میزان مشارکت اولیا در سیاست گذاری و برنامه ریزی های مدارس جدی تر و پررنگ تر می شود.
وی در زمینه آخرین تصمیم های شورای عالی آموزش وپرورش نیز گفت: به استناد قانون تاسیس مدارس غیردولتی آموزشگاههای آزاد وغیردولتی را موظف کردیم پنج درصد از درآمدهای خود را برای ارتقای کیفیت دراختیار واحدهای ذیربط در وزارتخانه قرار دهند تا با نظارت کیفی زمینه ارتقای کیفی مدارس را فراهم آورند و جلو برخی اشکالات و انحرافات را بگیرند و از تجربیات آنها برای ارتقای کیفیت مدارس بهره بگیرند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به تحول بنیادین باید دانش را در مدارس به باور و باور بچه ها را به رفتار تبدیل کنیم.
نوید ادهم افزود: اگر در گذشته اولیا را تنها برای جمع آوری پول در مدارس جمع می کردند امروز به همکاری آموزشی و فکری اولیا نیاز دارند و باید کاری کنیم که پذیرای اندیشه آنان باشیم.
وی گفت:اگر دو نهاد خانواده و مدرسه در یک جهت قرار گیرند می توان به نتیجه مطلوبتری در زمینه تربیت دانش آموزان رسید ولی اگر این دو نهاد خلاف جهت هم حرکت کنند این امر باعث دوگانگی شخصیت بچه ها می شود.
نوید ادهم گفت: امروز اولیا تنها به فکر آموزش بچه ها هستند و فقط وضعیت فرزندانشان را در بخش آموزش مطالبه می کنند ولی در زمینه نکات تربیتی کوتاهی می کنند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش نهادی است که فرزندان امروز را برای فردا با استفاده از تجربیات دیروز آماده می کند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحران هویت ناشی از این می شود که بچه های امروز از دیروز خود بی خبرند و دشمن با قطع این ارتباط درصدد بی هویت کردن فرزندانمان است. ک/2 629/539 شماره 111 ساعت 15:19 تمام
۰ نفر