۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7179985
T T
۰ نفر
سفیر ترکیه گسترش همکاریهای توریستی کشورش با استان اردبیل را خواستارشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 اجتماعی.داخلی.توریسم.سفیر ترکیه در تهران اردبیل- سفیر ترکیه در ایران، گسترش همکاری های توریستی و اقتصادی کشورش با استان اردبیل را خواستار شد.
امیت یاردیم روزدوشنبه دردیدار با استاندار اردبیل گفت: با اینکه سالانه یک میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر می کنند، ولی میزان سفر گردشگران ترک به ایران بسیار ناچیز است.
وی افزود: ما افزایش تعداد گردشگران خود به ایران را خواستاریم و دراین راستا استان اردبیل با داشتن استعدادهای غنی توریستی می تواند نقش مهمی ایفا کند.
یاردیم گفت: سفر و تردد نتقابل اتباع دو کشور باعث شناخت بیشتر مردم دوست و برادر ترکیه و ایران با ارزش ها و فرهنگ های همدیگر و در نتیجه مستحکم تر شدن پیوندهای دوجانبه می شود.
سفیر ترکیه در تهران افزود: انکارا همچنین اماده گسترش همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی با استان اردبیل می باشد و سرمایه گذاران ترک در این راستا می توانند در این استان فعالیت و سرمایه گذاری نمایند.
یاردیم، همچنین پیشنهاد خواهر خوانندگی یکی از شهرهای ترکیه با اردبیل را مطرح کرد و گفت: در دیدار با شهردار اردبیل در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
استاندار اردبیل نیز در این دیدار با برشمردن استعدادها و قابلیت های این استان بر آمادگی استان برای همکاری دوجانبه با ترکیه تاکید کرد.
سیدحسین صابری گفت: امروز روابط ایران و ترکیه در سطح بالایی است و با توجه به اشتراکات مردم دو کشور این روابط قابل افزایش می باشد و استان اردبیل می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
استانداراردبیل تاکید کرد: زمینه حضور سرمایه گذاران ترک دراین استان مهیاست و فعالان اقتصادی دو طرف می توانند فعالیت های مشترک خوبی با هم داشته باشند.
صابری به استعدادهای غنی استان اردبیل در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت : براساس امار تعداد گردشگران ترک که به این استان سفر می کنند حدود سه هزار نفر می باشد که این میزان در برابر سفر ایرانی ها به این کشور بسیار ناچیز است و ما امادگی پذیرش بیشتر گردشگران ترک را در استان داریم.
وی با برشمردن قابلیت های استان اردبیل در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری گفت: هیچ محدودیت و مشکلی در استان برای حضور فعالان عرصه تجارت، صنعت و توریسم ترکیه وجود ندارد و ما از گسترش همکاری ها استقبال می کنیم.
در این دیدار دو طرف بر افزایش تماس های دوجانبه، سفر فعالان گردشگری و اقتصادی طرفین به شهرهای یکدیگر، برپایی کنفرانس های مشترک، همکاری علمی، فرهنگی و توریستی تاکید کردند.
سفیر ترکیه در ایران در جریان سفر به استان اردبیل با شهردار اردبیل و فعالان اقتصادی و تجاری استان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
530/587 شماره 072 ساعت 14:04 تمام
۰ نفر