۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7178940
T T
۰ نفر

آیت الله نورمفیدی:

۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7178940
آیت الله نورمفیدی: استقبال مردم از رهبر معظم انقلاب اسلامی، عظیم و با شکوه بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/04 فرهنگی.شورای فرهنگ عمومی.نماینده ولی فقیه گرگان - نماینده ولی فقیه در گلستان وامام جمعه گرگان گفت: سفر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به پایتخت تشیع یعنی حوزه علمیه و استان قم و استقبال مردم از ایشان بسیار باعظمت و با شکوه بود.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم و استقبال گرم و شایسته مردم از معظم له افزود: این استقبال گرم و شایسته آنقدر باشکوه بود که شاید این کلمه نتواند آنچه را که اتفاق افتاده، بیانگر باشد.
امام جمعه گرگان ادامه داد: این استقبال کم نظیر در سالروز ولادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پیامی دارد و پیامش پیوند امت اسلامی با ولایت و امامت و رهبری است و امیدوارم این پیوند برای همیشه در این کشور باقی بماند و خداوند این پیوند و این محوریت نظام مقدس اسلامی را تا ظهور حضرت مهدی (عج ) نگهدارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با اشاره به جایگاه و فلسفه امامت گفت: فلسفه امامت در نگاه مکتب تشیع یک فلسفه بالاتر و والاتر از چیزی می باشد که امروز در ذهن جامعه ما وجود دارد و آن هدایت مردم به سوی خدا، فضائل اخلاقی و معنویت است.
وی امامت را افتخار جامعه تشیع و نگاهی که به مسئله رهبری دارد خواند و افزود: این نگاه، نگاهی بی نظیر و بی بدیل است و هر چیزی که برای مدیریت جوامع، مدنظر است لحاظ و دیده شده است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری نقش رهبری را مهم خواند و گفت: وجود رهبری یک امتیاز برای کشور ما محسوب می شود و بر این اساس یکی از مهمترین کارهای فرهنگی که باید در جامعه صورت بگیرد مسئله امامت و رهبری است.
وی اضافه کرد: مسئله امامت این است که تا حدی زندگی همه ائمه همچون تابلویی زنده در مقابل چشم ما قرار داشته باشد و باید به سمت این ارزشها برویم و اگر بتوانیم در جامعه امروز کاری صورت دهیم که امامت در جامعه جا بیفتد و مردم با زندگی و اخلاق و روش ائمه علیهم السلام و پیامبر (ص ) نزدیک شوند، این بهترین کار است.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در پایان کارهای فرهنگی را شناخت نیازهای انسان در شرایط و زمان و اینکه امروز مردم چه می خواهند؟ توصیف کرد و مسئولین را در کارهای فرهنگی به رعایت اعتدال و دقت نظر توصیه نمود و از انجام فعالیت های موازی، پرهزینه و کم ثمر برحذر داشت.
/508/601 شماره 114 ساعت 15:08 تمام
۰ نفر