۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7177834
T T
۰ نفر
ایران با رشد 90 درصدی سرمایه گذاری خارجی رو به رو است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/28 اقتصاد.همایش.سرمایه گذاری .یاسوج یاسوج- رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمکهای فنی جمهوری اسلامی گفت: به رغم کاهش 40 درصدی فرایند سرمایه گذاری در جهان طی یک سال گذشته، ایران با رشد 90 درصدی میزان سرمایه گذاری خارجی رو به رو بوده است.
به گزارش ایرنا، بهروز علیشیری روز چهارشنبه در همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری ایران در یاسوج افزود: در یک سال گذشته ایران جزو شش کشور برتر جهان در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی بوده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در زمینه جذب منابع سرمایه گذاری در بخش گاز رتبه دوم و در بخشهای جهانگردی، صنایع اساسی (صنعت و معدن ) و صنایع هیدرو کربنیک رتبه های سوم و چهارم دنیا را دراختیار دارد.
وی اظهارداشت:جمهوری اسلامی همچنین از لحاظ تنوع محصولات کشاورزی و تولید محصولات این بخش در رتبه چهارم جهان است.
این مسوول در زمینه های یادشده، آماری بیان نکرد.
علیشیری گفت: براساس ماده سه قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران ، هرگونه مشارکت نقدی و غیرنقدی سرمایه گذاری می تواند صورت گیرد و محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی با توجه به مواد قانونی و حمایتهای دولت در ایران وجود ندارد.
وی ادامه داد: براساس قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران، سرمایه گذاران می توانند به مدت سه سال در ایران زمینه اقامت خود و همراهان را فراهم کنند و برای مدت 10سال از واریز مالیات بویژه در بخش کشاورزی معاف هستند.
وی افزود: براساس قانون موافقت نامه هایی که بین ایران و سرمایه گذاران خارجی منعقد می شود چندجانبه است و سطح اطمینان بخشی برای هر دو طرف ایجاد می کند.
به گفته علیشیری تاکنون با 90 کشورخارجی موافقت نامه های چند جانبه سرمایه گذاری منعقد شده است.
وی گفت: با توجه به این واقعیت ها ، استان کهگیلویه و بویراحمد نمونه کاملی برای معرفی ظرفیت های ایران برای سرمایه گذاری است.
وی اظهار داشت: همانگونه که یکی از مشکلات اساسی همه کشورها بحث امنیت غذایی است می توان با توجه به ظرفیتها و توانمندی های موجود در این استان زرخیز و غنی این بحران را رفع کرد.
رییس سازمان سرمایه گذاری و کمهای فنی و اقتصادی ایران گفت: همایش فرصتهای سرمایه گذاری ایران فرصت مناسبی برای استان کهگیلویه وبویراحمد برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.
همایش بین المللی معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایران روزچهارشنبه باشرکت دهها سرمایه گذارخارجی و داخلی وحضور مسوولان کشوری و استانی در یاسوج آغاز شد.
به گزارش ایرنا ، استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین گشایش این همایش دو روزه گفت: افزون بر 200 سرمایه گذار خارجی و دهها سرمایه گذار داخلی در این همایش که برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود شرکت کرده اند.
قوام نوذری افزود: 600 طرح با برآورد اعتبار ارزی 700میلیارد دلار و 140 هزار میلیارد براورد ریالی در این همایش به سرمایه گذاران معرفی می شود که 114 طرح آن مربوط به این استان است.
وی اظهار داشت: طرحهای ارایه شده در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری ایران در چهار بخش ، نفت و گاز، آب و کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری به متقاضیان سرمایه گذاری معرفی می شود.
علاوه بر میهمانان خارجی ،مقامات و کارشناسان 20 استان کشور نیز در در این همایش شرکت دارند. ک/2 627 / 566 /675 شماره 035 ساعت 12:18 تمام
۰ نفر