۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174996
T T
۰ نفر

امر به معروف رمز نجات کشور از ناهنجاری ها است

۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174996
امر به معروف رمز نجات کشور از ناهنجاری ها است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 اجتماعی.امربه معروف.خوزستان اهواز - معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات کشور گفت: امر به معروف رمز نجات کشور از ناهنجاری ها و کج مداری ها است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد صادق زاده عصر یکشنبه در همایش بزرگ شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای اجرایی استان در سالن همایش های شهید علی هاشمی استانداری خوزستان در اهواز افزود: امر به معروف بگیر و به بند نیست بلکه برای این کار باید فرهنگ سازی کرد.
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: عنایت به این مهم در قانون اساسی نشان از آن دارد که باید نسبت امر به معروف و نهی از منکر حساس باشیم .
صادق زاده با بیان اینکه فلسفه امر به معروف بر پایه محبت است ، گفت: همه اعمال مانند قطره هستند ولی امر به معروف دریای محبت است.
وی تصریح کرد: خوزستان استان مقدس و ولایت مداری است که انتظار می رود در امر به معروف پیشقدم باشد زیرا بستر بسیار مناسبی برای این کار دارد.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج ) خوزستان نیز در این همایش گفت: توسعه و تقویت آموزش اولین گام برای امر به معروف است که باید در همه تشکیلات عملیاتی شود.
سردارحسن شاهوار پور افزود: فعال شدن شوراهای امر به معروف در شهرستان ها ، استفاده از همه ظرفیت ها برای تشکیل امر به معروف در دستگاهها، توسعه حجاب و عفاف و سالم سازی محیطهای اداری از وظایف و محورهای اساسی ستاد های امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی اضافه کرد: بحث رشوه یکی از مشکلات اساسی است که متاسفانه در بخشی از بدنه ادارات وجود دارد و با انجام بعضی زد و بندها حقی، ناحق می شود که باید در این بخش مواظب باشیم و ریشه این معضل را بخشکانیم .
معاون ادارت و کارخانجات ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان خوزستان نیز در این همایش گفت: 95 درصد دستگاههای اجرایی و ادارات استان دارای شورای امر به معروف هستند و تاکنون 1400 هسته معتمدین نیز در استان از طریق مدیران دستگاهها تشکیل و ساماندهی شده است.
سرهنگ عزیزاله زارعی افزود: ساماندهی و ترمیم شوراهای امر به معروف، در بعضی ادارات، آموزش کارکنان دولت، ارزیابی دستگاههای اجرایی، تشکیل شوراهای امر به معروف در شهرستان ها و ارائه گزارش عملکرد شوراهای دستگاهها بخشی از فعالیت هایی است که جزو برنامه های ستاد احیای امر به معروف هستند که برخی انجام شده و برخی دیگر نیز جزو برنامه های مصوب هستند.
وی اضاقه کرد: در ابتدای سال 17 برنامه مصوب ستاد را به سازمان ها ابلاغ کردیم و انتظار داریم مدیران برنامه های ابلاغی را در جلسات ماهانه بررسی و گزارش نمایند.
7165 شماره 152 ساعت 19:58 تمام
۰ نفر