۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174731
T T
۰ نفر

کارنامه سفرهای استانی /

۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174731
کارنامه سفرهای استانی / دانشگاه سمنان و شتاب در توسعه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/10 علمی آموزشی.کارنامه دولت.دانشگاه سمنان.دانشگاه سمنان - توسعه دانشگاه سمنان در ابعاد مختلف علمی و زیرساختی از مهمترین دست آوردهای سفرهای استانی دولت به شمار می رود به طوری که مصوبات این سفرها تحول گسترده ای را در فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه به همراه داشته است.
بخش های مختلف استان سمنان از برکت دو دور سفرهای استانی دولت شاهد رشد و توسعه بوده اند و در این میان بخش آموزش عالی و دانشگاه سمنان نیز با داشتن 12 مصوبه بی نصیب نبوده است.
استان سمنان که به استانی دانشگاهی مشهور است و به ازای هر 9 نفر جمعیت آن یک دانشجو وجود دارد در این سفرها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و شاهد تحقق مصوبات مختلفی بوده است.
ایجاد دانشکده های کویرشناسی و گردشگری در دانشگاه سمنان یکی از برکات دور اول سفر دولت به استان سمنان است که 100 درصد تحقق یافته است.
رییس دانشگاه سمنان در این خصوص گفت : دانشکده گردشگری هم اکنون با 125 دانشجو در مقطع کارشناسی مدیریت جهانگردی فعال است.
علی خیرالدین افزود : دانشکده کویرشناسی نیز از بهمن 86 فعال شده است و با داشتن 50 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بیابان زدایی و کارشناسی مناطق خشک و کویری فعالیت دارد.
مسوولان دانشگاه سمنان با بیان اینکه از 12 مصوبه دور اول سفر هیات دولت هشت مصوبه به بهره برداری رسیده است می گویند : احداث مرکز تحقیقات دانشگاه سمنان، احداث تالار امیرکبیر، احداث آزمایشگاه تست خودرو ،خرید سه دستگاه اتوبوس ویژه دانشگاه و تعمیر و نگهداری دانشکده های این دانشگاه از مصوباتی است که تحقق یافته و به بهره برداری رسیده اند.
خیرالدین گفت : احداث و تجهیز فاز اول دانشکده مهندسی با زیربنای هشت هزار مترمربع و 25 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در حال اجرا است.
وی گفت : پروژه مطالعه و احداث پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
احداث و تجهیز کتابخانه و آمفی تئاتر مرکز دانشگاه سمنان با هفت هزار و 400 مترمربع و 15 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر مصوبات در حال اجرای دانشگاه سمنان است.
مسوولان دانشگاه سمنان شمار مصوبات دور دوم سفر دولت به سمنان در این دانشگاه را 12 پروژه ساختمانی و یک عملیات بیابان زدایی بیان کردند و اظهار داشتند: مصوبه مطالعه و احداث دانشکده کویر شناسی و گردشگری در پردیس مرکزی دانشگاه سمنان نیز در حال اجراست که در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع و پیشرفت 20 درصد ایجاد می شود.
ایجاد مرکز ارتقای مهارت دانشجوان دانشگاه سمنان از دیگر مصوبات سفر استانی دولت است که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برای اجرای این مصوبه یک هزار و 100 مترمربع زیربنا پیش بینی شده و سال قبل 6 میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته است.
مسوولان استان سمنان با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر توسعه و پیشرفت این استان را سرعت مضاعف بخشیده است می گویند : با اجرا و تحقق 100 درصد مصوبات در بخش آموزش عالی این استان در آینده به قطب آموزش عالی کشور تبدیل خواهد شد.
دانشگاه سمنان بیش از 12 هزار دانشجو در 140 رشته تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی دارد و در حال حاضر این دانشگاه 14 دانشکده را تحت پوشش قرار داده است .ک/4 599/608 شماره 025 ساعت 10:53 تمام
۰ نفر