۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174569
T T
۰ نفر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174569
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت از جایگاه دانشگاه ادیان و مذاهب در آموزش عالی، ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/08 علمی آموزشی.عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی.حجت الاسلام احمدی.قم قم -عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در آموزش عالی دارای جایگاه ویژه ای می باشد وحمایت از آن ضروری است.
حجت الاسلام دکتراحمد احمدیروزپنجشنبه در آیین گشایش ششمین سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب درقم افزود: امروز برای اینکه تبلیغ و ترویج اسلام را در بالاترین و بهترین سطح به جهانیان عرضه کنیم لازم است، فرهنگ، دین و آیین مخاطبین خود را بخوبی بشناسیم.
رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت ) ادامه داد: امروز محققان و پژوهشگران حوزه علمیه باید به مفاهیم و مطالب ادیان دیگر مسلط باشند تا بتوانند بخوبی برای تبلیغ دین اسلام تاثیرگذار باشند.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز مردم دنیا آگاه بوده و با گفتمان و حرف منطق حقیقت را می پذیرند و در برابر آنچه حق است نظری همسو دارند.
احمدی با اشاره به ایده تاسیس دانشگاه ادیان ابراهیمی وغیرابراهیمی نشات گرفته از حوزه علمیه قم تصریح کرد:تاکنون هیچیک ازادیان و مذاهب سابقه تاسیس و تشکیل چنین دانشگاهی دراین سطح علمی با چنین محققین متعهدی را نداشته اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت:اگر امروز محققین حوزه به جوامع غربی و شرقی برای بررسی آیین و شیوه زندگی آنان سفری انجام می دهند و یا ما میزبان محققین خارجی هستیم به جهت وجود این دانشگاه تخصصی است.
وی تصریح کرد:حوزه علمیه و محققان این مرکز بزرگ علمی امروز باید با فراگیری زبانهای مختلف و کنکاش ادیان دیگر سطح علمی و معرفتی خود را افزایش داده و در برابر ناملایمتهایی که نسبت به دین مهربانی (اسلام ) می شود، پاسخی علمی، منطقی و قاطع بدهند.
به گفته احمدی، اگر این مهم صورت نگیرد حوزه علمیه و طلاب آن مسوول هستند.
7405//380 شماره 140 ساعت 20:30 تمام
۰ نفر