۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174482
T T
۰ نفر

سفیر آذربایجان در تهران:

۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7174482
سفیر آذربایجان در تهران: استقبال جوانان ازنمایشگاه کتاب تبریز گسترده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/08 فرهنگی.داخلی.نمایشگاه کتاب.سفیر اذربایجان درتهران تبریز- سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: استقبال مردم و به خصوص جوانان از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بسیار وسیع و گسترده است.
جوانشیر آخوندییف روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این استقبال نشان می دهد که مردم آذربایجان و به خصوص قشر جوان اهل کتاب و فرهنگ بوده و هیچ گاه خود را با کتاب بیگانه فرض نمی کنند.
وی اظهارداشت: حضور جوانان و سایر اقشارمردم در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نشان دهنده اهمیت آنها به سواد، تحصیل، آموزش و علم آموزی می باشد آخوندییف، در ارزیابی خود از سطح کمی و کیفی نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: با توجه به حضور و مشارکت قابل توجه انتشارات مختلف و همچنین 14 ناشر از 9 کشور جهان، به نظر می رسد این نمایشگاه سطح کمی و کیفی مطلوبی داشته باشد.
وی، با بیان اینکه بین ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی وجود دارد، یادآورشد: این اشتراکات در حوزه های تاریخ، ادبیات، موسیقی و شعر بیش از سایر حوزه ها خود را نمایان می کند.
سفیر جمهوری آذربایجان در تهران ابراز امیدواری کرد مراودات و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بین تبریز و باکو روز به روز گسترده تر شده و رونق بیشتری به خود بگیرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ناشران و جمعی از مردم و مسوولان محلی روز چهارشنبه در محل نمایشگاه بین المللی این شهر گشایش یافت.
در این نمایشگاه 665 ناشر ازسراسر کشور، 70 ناشر از آذربایجان شرقی و 14 نماینده ناشران خارجی حضور دارند.
518/7236/587 7236 شماره 053 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر