۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7173865
T T
۰ نفر
10 درصد صرفه جویی در مصرف گاز معادل پنج میلیارد دلار هزینه ها را کاهش می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/04 اقتصاد.انرژی.گاز.صرفه جویی اردبیل- مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران گفت: اگر مشترکان سالانه 10 درصد از مصرف گاز را کاهش دهند معادل پنج میلیارد دلار در هزینه های این شرکت صرفه جویی خواهد شد.
مجتبی شیخ بهایی ، شنبه شب در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: در زمان حاضر عملکرد مصرف گاز درمصارف خانگی و گرمایش در کشورمان 50 تا 55 درصد است که رقم پایینی می باشد و باید افزایش یابد.
وی، با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه ها از نیمه دوم امسال گفت: اطلاع رسانی دقیق به مردم، توجیه آنان در ارتباط با مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی و برخورد خوب با ارباب رجوع بهترین راه برای علاقه مند کردن مردم به اجرای این قانون و حمایت از آن است.
شیخ بهایی اضافه کرد: مردم باید در ارتباط با فواید و نحوه استفاده بهینه از انرژی و هدف از اجرای هدفمندی یارانه توجیه شوند و بدانند که علاه بر دستیابی به این هدف مهم جلوگیری از قاچاق و خروج بی رویه مواد سوختی از کشور و واقعی شدن قیمت گاز به نفع همه است.
مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران گفت: صرفه جویی در مصرف گاز امکان گسترش گازرسانی به روستاها، تامین گاز مورد نیاز صنایع جدیدی که به تازگی به بهره برداری رسیده اند و تامین گاز واحدهای پتروشیمی کشور برای شرکت ملی گاز ایران را فراهم می نماید.
شیخ بهایی یادآور شد: تاکنون 900 شهر و 9 هزارروستا در ایران با انجام لوله کشی ازگاز طبیعی بهره مند شده اند و امسال گازرسانی به 150 شهر و یکهزار و 500 روستا در برنامه شرکت ملی گاز ایران است که تاکنون حدود نیمی از این طرحها اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم با تقدیر از شش و نیم سال زحمات نقی کمالی مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، مجتبی فوقی به عنوان مدیرعامل این شرکت در استان معرفی شد.
592/587 شماره 020 ساعت 09:42 تمام
۰ نفر