۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7172733
T T
۰ نفر
واردات برنج با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 اقتصاد.کشاورزی.برنج.مازندران ساری - استاندار مازندران گفت: طبق تصمیم دولت و بر اساس مستندات قانونی از سال جاری مسوولیت واردات برنج بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و با هماهنگی این وزارتخانه برنج وارد کشور می شود.
سید علی اکبر طاهایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیز در راستای حمایت از کشاورزان و بر اساس نیاز در زمان کارشناسی شده، واردات را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به خرید تضمینی بیش از 14 هزار تن برنج ارقام پر محصول اظهار داشت: 170 میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است.
نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه 74 شعبه خرید تضمینی برنج همچنان آماده خرید محصول کشاورزان هستند، ابراز امیدواری کرد با خرید تضمینی، داد و ستد بازار برنج رونق گرفته و شالیکاران بتوانند با قیمت بیشتری محصول شان را عرضه کنند.
وی با تاکید بر لزوم ترویج کشت ارقام پر محصول برنج بیان داشت: در صورت همکاری کشاورزان و برنامه ریزی صحیح وزارت جهاد کشاورزی، استان های مازندران و گیلان توان تولید برنج مورد نیاز داخل کشور را دارند.
طاهایی به تولید برنج ارقام پر محصول دو کشاورز در شهرهای نکا و بهشهر اشاره و تصریح کرد: کشاورزان بهشهری و نکایی در یک هکتار به ترتیب 12 و 11 تن شالی شیرودی تولید کرده اند که از این مقدار، حدود هفت تن برنج سفید به دست آمده است.
وی کشت مکانیزه و توجه به توصیه های مروجین کشاورزی را در افزایش میانگین تولید موثر دانست و خاطرنشان ساخت: تلاش می کنیم پس از خرید ارقام پر محصول به صورت توافقی، برنج های کیفی محلی را نیز خریداری کنیم.
استاندار مازندران همچنین از توافق دستگاه های متولی دولتی با بانک کشاورزی به منظور پرداخت تسهیلاتی به کشاوزان برای خرید دستگاه های مخصوص نشا و درو شالی خبر داد و گفت: امسال یکصد دستگاه کمباین مخصوص درو شالی در اختیار کشاورزان قرار گرفت که باید این تعداد به 500 دستگاه افزایش یابد.
مازندران دارای 240 هزار هکتار اراضی شالیزاری است که سالانه یک میلیون و 350 هزار تن شلتوک و 950 هزار تن برنج سفید معادل 44 درصد برنج کشور را تولید می کند. ک/3 2585/695/508 شماره 023 ساعت 13:47 تمام
۰ نفر