۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7171194
T T
۰ نفر

نماینده مجلس:

۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7171194
نماینده مجلس: لایحه حمایت از خانواده برای احقاق حقوق زنان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 اجتماعی.لایحه خانواده.نماینده ارومیه.سیدسلمان ذاکر ارومیه- نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از خانواده فرصتی مناسب برای احقاق حقوق زنان جامعه است.
حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این لایحه امتیازاتی به زنان داده می شود که با استفاده از آن می توانند در تصمیم گیریهای مربوط به حل اختلاف خانواده شرکت و در برابر مردان بی مسوولیت از اختیارات بهتری بهره مند شوند.
وی، برخورداری ازتسهیلات اموراداری، نحوه آسان ابلاغ دادرسی ازطریق نمابر و تلفن، کاهش طلاق، استفاده از ازدواج موقت و دستیابی راحت به مهریه را از جزییات این لایحه عنوان کرد.
حجت الاسلام ذاکر اظهارداشت: با تصویب و اجرایی شدن این لایحه دادگاه حق صدور رای بدون اظهار نظر کارشناسی را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه برای مجلس مهم است سرپرستی زنانی است که به دلایل مختلف اعم از تصادف، فوت، طلاق و مسایل دیگر همسر خود را از دست داده اند.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت اظهارداشت: دراین لایحه آمده است اشخاصی که ازتمکن مالی و توانایی روحی و جسمی برخوردارند، میتوانند زنان بی سرپرست را تحت پوشش قرار دهند.
حجت الاسلام ذاکرادامه داد: بر اساس این لایحه افرادی که قصد داشتن اولاد را داشته باشند باید عقد موقت آنها به ثبت برسد تا همسر دربرابر فرزند خود احساس مسوولیت کرده و مکلف به پرداخت هزینه زندگی آنها شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ازدواج موقت مساله تازه ای نیست، بلکه از مسلمات اسلام است که امروز آسیب شناسی شده و ساماندهی می شود و در حقیقت هدف مهم آن جلوگیری از فساد و رواج بی بند و باری و جاری شدن احکام الهی است.
حجت الاسلام ذاکر گفت: تصویب این لایحه در مجلس باعث تحکیم خانواده و پیوستگی آن خواهد شد.
7130/1139/587 شماره 089 ساعت 17:42 تمام
۰ نفر