۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165212
T T
۰ نفر

امام جمعه کرمانشاه:

۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165212
امام جمعه کرمانشاه: مقبره احمد بن اسحاق سرمایه فرهنگی و باارزش عالم اسلام است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 فرهنگی.داخلی.کنگره احمد بن اسحاق کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مقبره حضرت احمد بن اسحاق قمی، یک سرمایه فرهنگی و با ارزش برای عالم شیعیان است و نباید فقط با دید استانی به آن نگاه کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در هفتمین نشست ستاد کنگره حضرت احمد بن اسحاق افزود: این شخصیت والامقام به واسطه اینکه مورد اعتماد و یار چهار امام معصوم (ع) و راوی بیش از 250 حدیث بوده، شخصیتی برجسته و بی نظیر در عالم شیعه است.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه در راستای تبدیل مقبره حضرت احمد بن اسحاق به یک قطب فرهنگی در کشور ادامه داد: با این اوصاف شایسته است، مقبره این شخصیت بزرگ در شان آن حضرت و عالم شیعه باشد.
آیت الله علما گفت: باید به دنبال کارهای عمیق و اثرگذار فرهنگی باشیم و قطعا تبدیل مقبره حضرت احمد بن اسحاق به عنوان یک قطب فرهنگی، زیارتی، علمی و ... فعالیت برجسته فرهنگی در چند دهه اخیر محسوب خواهد شد وی همچنین بر تاسیس دانشگاه علوم قرآنی حضرت احمد بن اسحاق قمی در شهرستان سرپل ذهاب که مقبره آن حضرت است، تاکید کرد.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: برای اینکه مقبره این شخصیت وارسته به یک قطب فرهنگی تبدیل شود، نیاز است مسوولان استان از نظر مادی و معنوی توسعه این زیارتگاه و برگزاری کنگره بین المللی حضرت احمد بن اسحاق که در نیمه دوم مهر ماه امسال در سرپل ذهاب برگزار می شود، را مورد حمایت قرار دهند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: طرح توسعه و ساخت در خور شان این مقبره، به حداقل100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و زمان اجرای این طرح نیز حدود پنج سال برآورد شده است.
7456/567 شماره 175 ساعت 19:48 تمام
۰ نفر