۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165040
T T
۰ نفر

دادستان همدان :

۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165040
دادستان همدان : حکم قطع دست با تحقق جامع شرایط و عدم رضایت شاکیان اجرا شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 اجتماعی.دادستان.قطع دست همدان - دادستان همدان در خصوص اجرای حکم قطع دست پنج سارق در زندان مرکزی همدان گفت: این احکام با تحقق جامع شرایط قانونی و نیز عدم رضایت برخی شاکیان به مورد اجرا گذاشته شد.
حجت الاسلام اکبر بیگلری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتکاب جرایم سنگین سرقت، نقض حریم خصوصی افراد و ورود به این حیطه از جمله جرایم ارتکابی این افراد است.
وی افزود: ماده 198 قانون مجازات اسلامی برای اجرای قطع دست سارقان 16شرط قرار داده که همه آنها در سه پرونده این پنج محکوم به حد قطع دست تحقق داشت.
وی با ذکر ضرورت قانونی اجرای حد قطع دست در مورد این افراد اضافه کرد: رضایت شاکیان خصوصی که تعداد انها دریک مورد 115 نفر بود می توانست مانع اجرای حد و تخفیف حکم شود.
دادستان همدان گفت: با وجود تلاش بسیار کمیسیون عفو استان برای جلب رضایت مالباختگان، شماری از شاکیان به علت شدت عوارض مالی و روانی ناشی از جرم این افراد حاضر به رضایت نشده و بر اجرای مجازات قانونی اصرار داشتند.
حجت الاسلام بیگلری در این خصوص افزود: براساس محتوای پرونده سه نفر از این محکومان در یک مورد ارتکاب سرقت موجب سقط جنین شده اند.
وی تصریح کرد: این سه پرونده صدها شاکی و تعداد بیشتری محکوم به حد قطع ید داشت که با تلاش کمیسیون عفو و جلب رضایت تعدادی از شاکیان دست کم در پنج مورد حکم قطع ید به مجازات های تعزیری تغییر کرد.
وی با ذکر سوابق متعدد این افراد، از جمله جرایم آنها را دزدی وجه نقد وطلا، هتک حرز و حریم شخصی، دزدی احشام، اتومبیل و لوازم منزل عنوان کرد.
وی در خصوص بازتاب رسانه ای اجرای حکم این افراد اظهار داشت: جریان سازی مسموم دشمنان نمی تواند و نباید مانع اجرای قانون و دفاع از حقوق عمومی شود.
دادستان همدان اظهار داشت: منابع رسانه ای که اجرای قانون را بهانه جنجال می کنند چرا هیچگاه به جنایات ارتکابی صهیونیزم در فلسطین اشغالی و حتی حمله به ناوگان کمک های مردمی به اهالی تحت محاصره غزه اشاره ندارند؟ وی افزود: این افراد و رسانه ها درحالی با اجرای حکم سارقانی که به علت ارتکاب آگاهانه جرم و نیز با اصرار شاکی خصوصی به مجازات قانونی محکوم شده اند، اعتراض دارند که در مقابل فجایع ضد بشری غرب در کشورهای اسلامی به توجیه یا سکوت می پردازند.
دادستان همدان در خصوص سرقت احشام که سال گذشته باعث نگرانی و ناامنی روانی در برخی از مناطق روستایی استان همدان شد بود گفت: دزدی دام تنها یکی از شمار زیاد جرایم این افراد است.
حکم قطع دست پنج سارق روز گذشته با حضور نمایندگان و مسوولان مربوطه از جمله نماینده اجرای احکام در زندان مرکزی همدان اجرا شد.
سرقت گسترده احشام به خصوص در روستاهای دور افتاده برخی مناطق استان همدان و درخواست برای دستگیری سارقان، سال گذشته بازتاب عمومی و رسانه ای گسترده ای در استان همدان یافت.
564/508 شماره 003 ساعت 08:23 تمام
۰ نفر