۱ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165025
T T
۰ نفر
بخشی از عرصه منابع طبیعی شهرستان کیار دچار حریق شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/01 اجتماعی.حوادث.آتش سوزی.منابع طبیعی شهرکرد - منابع محلی در شهرستان کیار چهارمحال وبختیاری از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی عمده ای از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان در روز جمعه خبر دادند.
به گزارش ایرنا، برخی از منابع محلی وسعت آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی در این شهرستان را نزدیک 150هکتار عنوان کرده اند که بیشتر در منطقه اسلام آباد رخ داده است.
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری با تایید وقوع آتش سوزی در بخش هایی از عرصه های منابع طبیعی شهرستان کیار گفت: هنوز میزان وسعت آتش سوزی و میزان خسارت وارده آمده به منابع طبیعی مشخص نشده است.
سبزغلی کاویانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش سوزی در زیر اشکوب های درختان جنگلی اسلام اباد و رستم آباد رخ داده و تمامی اکیپهای منابع طبیعی برای اطفای حریق آماده باش هستند ولی به دلیل وسعت بالای آتش سوزی، مهار آتش نیازمند همکاری دستگاه های مختلف و یک فروند بالگرد است.
وی تصریح کرد:هنوز علت وقوع این آتش سوزی مشخص نیست اما آتش سوزی ها پیشین به دلیل سهل انگاری برخی از افرادی بوده که اقدام به برپا کردن آتش در این عرصه ها می کنند.
کاویانی یادآور شد: آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی به صورت مستقیم 15میلیارد ریال و به صورت غیر مستقیم 60میلیارد ریال به استان خسارت وارده کرده اند.
به گزارش ایرنا ،شهرستان کیار در 40 کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده و یکی از شهرستان های تازه تاسیس در استان می باشد.
7359/671/508 شماره 072 ساعت 18:16 تمام
۰ نفر