۲۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7163626
T T
۰ نفر

معاون وزیر آموزش وپرورش:

۲۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7163626
معاون وزیر آموزش وپرورش: طول دوران تحصیل رشته های فنی و حرفه ای افزایش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/24 آموزش.آموزش و پرورش.همایش گرگان - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با رویکرد جدید نظام آموزش و پرورش و به منظور افزایش مهارت و کارآیی هنرجویان، طول دوران تحصیل رشته های فنی و حرفه ای از دو سال به سه سال افزایش می یابد ابراهیم سحرخیز روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در گرگان افزود: با این اقدام، کتاب برنامه درسی غنی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و با این نگاه فارغ التحصیلان توانمندیهای زیادی کسب می کنند.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید، وزارتخانه با استفاده از بضاعت و نیروی انسانی، هنرستانها را مورد توجه قرار خواهد داد.
سحرخیز ادامه تحصیل هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای را از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: زمینه ادامه تحصیل این هنرجویان بیشتر از گذشته فراهم خواهد آمد و تنها فرآیند و مسیر کار تغییر می کند.
وی با بیان اینکه در سال جدید نیز دانشجو در قالب آموزشکده و مراکز آموزشی جذب می شود و نگرانی وجود نخواهد داشت، گفت: ویژگی ممتاز این رشته ها، بهره مندی از دانش و توانمندی نگرش و مهارت است که رشته های علوم انسانی و پایه این سه بعد را با یکدیگر ندارند و به این دلیل در حال تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش هستیم.
وی، هنر را مجالی برای نگاه به عالم خلقت از چشم زیباییها دانست و گفت: هنر، خاص زبدگان و افراد ویژه نیست بلکه این استعدادها در بخش قابل توجهی از انسان ها قرار داده شده و زمینه هایی برای شکوفایی آنها لازم است که هنرستان ها می توانند این بستر را فراهم کنند.
سحرخیز ادامه داد: دانش آموزان این رشته ها در عین حالی که حرفه ای را می آموزند و درآمدزایی می کنند، آموزش های ارائه شده در جهت تعالی روح و اقناع روح باریک بین آنها نیز می تواند مفید باشد.
وی اطلاع رسانی و تبلیغات برای رشته های فنی و حرفه ای بویژه در رشته هنرهای تجسمی را ضعیف بیان کرد و گفت: اطلاع رسانی از فعالیتهای هنرجویان باعث تشویق آنها شده و مرجعیتی به آنها در جامعه بخشیده می شود و دانش آموزان دیگر، آن را الگو قرار داده و دنبال می کنند.
سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور به مدت سه روز در کانون فرهنگی تربیتی طه گرگان مرکز استان گلستان در پایه های دوم و سوم هفت رشته چاپ دستی، صنایع دستی، طراحی و دوخت، گرافیک ؟ ،نقاشی ، نقشه کشی و معماری برگزار شد.
7464/602/508 شماره 126 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر