۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7162074
T T
۰ نفر
بقعه شهدای ایرباس روستای بالولی تخت بندرعباس افتتاح شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/13 اجتماعی.شهدای 12 تیر.شهدای بالولی تخت.بندرعباس بندرعباس- بقعه شهدای ایرباس بالولی بخش تخت بندرعباس به مناسبت بیست و دومین سالگرد فاجعه هواپیمای ایرباس توسط آمریکای جنایتکار و شهادت 290 مسافر بی گناه یکشنبه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
به گزارش یکشنبه ایرنا، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس در مراسم افتتاح این بقعه گفت: روستای بالولی بخش تخت هفت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که شش تن از این شهدا مربوط به فاجعه ایرباس 12 تیرماه سال 67 هستند.
غلام فتح آبادی افزود: برای هر بقعه حدود 50 میلیون ریال هزینه شده و درمجموع برای بقعه هفت شهید 350 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
وی بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون کار بازسازی قبور شهدا در بخش تخت به اتمام رسیده است.
بخشدار تخت از توابع بندرعباس نیز گفت: هولناک ترین جنایات آمریکا حمله به هواپیمای مسافربری ایران بود که در آن 290 نفر انسان بی گناه به شهادت رسیدند.
حسین احمدی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی پس از توطئه های زیاد از جمله شکست در جنگ هشت ساله دفاع مقدس امروز با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به میدان آمده اند و درصدد دلسرد نمودن ملت ایران از راه و آرمان های خود هستند.
وی اظهارداشت: آنچه مسلم است اینکه استکبار جهانی با این اقدامات مذبوحانه نمی تواند به اهداف پلید خود برسد چرا که ملت ایران آگاه و بیدار است و با روحیه ایثار و فداکاری همان راه مقدس شهدا را دنبال می کند.
هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار در 12 تیرماه سال 67 سرنگون شد و290 مسافر بی گناه جان خود را از دست دادند.
بخش تخت دارای 35 هزار نفر جمعیت و در 45 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است. ک/3 7195/668 /675 شماره 143 ساعت 17:38 تمام
۰ نفر