۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161944
T T
۰ نفر
نماینده اصفهان: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد لازم الاجراست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/13 سیاسی.مجلس.نمایندگان.دانشگاه آزاد اصفهان - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد اسلامی را قانونی و لازم الاجرا دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وقف دانشگاه آزاد ازسوی هیات موسس در ابتدا این شبهه را بین برخی نمایندگان بوجود آورد که این کار اساسا درست است یا خیر که برخی هم این مساله را باور کردند که صحیح است.
وی افزود: واقف باید مالک باشد، موسسان دانشگاه آزاد متصدی هستند و مالک دانشگاه نیستند.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دیگر از نمایندگان نیز براساس نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کردند که وقف در ملک شخصی مصداق پیدا می کند و دانشگاه آزاد ملک شخصی کسی به حساب نمی آید.
حجت الاسلام رهبر ادامه داد: این قبیل موارد ابهاماتی در اصل موضوع داشت و به معنای این نبود که نمایندگان مجلس و مسوولان قصد معارضه با قانون را داشته یا از جایی حمایت شده باشند.
وی افزود: برخی هم شایعه کردند که رهبر معظم انقلاب با مساله وقف موافقند و این حرف را عده ای هم باور کردند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عمل به آن ضروری است و فرمایشهای امام راحل و رهبری نیز در تمکین به تصمیمات شورا که جنبه قانونی دارد، می باشد.
وی گفت: مجلس نیز در راستای حمایت از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و حاکم شدن این مصوبه حرکت می کند.
رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس افزود: نظر شورای نگهبان ملاک است که احتمالا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را مبنا قرار می دهد و علی الاصول مجلس نیز به آن تمکین و به نظر شورای نگهبان عمل خواهد کرد.
545/1042 شماره 013 ساعت 10:25 تمام
۰ نفر