۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161825
T T
۰ نفر

معاون وزیر کشور:

۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161825
معاون وزیر کشور: تجمیع کارت های شناسایی از مزیت های مهم کارت ملی هوشمند است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/12 سیاسی.کارت ملی.هوشمند قزوین - رییس سازمان ثبت احوال و معاون وزیر کشور با بیان این که طراحی و مطالعه در خصوص کارت ملی هوشمند در مراحل تکمیلی قرار دارد،گفت: تجمیع کارت های شناسی (بهداشت و درمان، گواهینامه ، امور بانکی و ...) از مزیت های مهم کارت ملی جدید است.
به گزارش ایرنا،محمد ناظمی اردکانی روز شنبه در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی استان قزوین افزود: همچنین شناسایی هویت در فضای مجازی، امکان امضای دیجیتال و دسترسی به اطلاعات در سطوح مختلف از دیگر مزیت های این کارت ملی است.
وی با اشاره به راهبردهای اساسی این سازمان افزود: ایجاد آرشیو الکترونیکی با توجه به این که نگهداری اسناد به صورت فیزیکی با مشکلات زیادی همراه می باشد، جزو برنامه های این سازمان قرار دارد.
این مسوول با بیان این که هم اکنون هفت خدمت ثبت احوال به صورت مکانیزه ارایه می شود، خاطر نشان کرد: مکانیزه کردن فرایند داخلی ثبت احوال از دیگر برنامه های این سازمان است که باید در استان ها از طریق افزایش ارایه خدمات در سامانه اینترنتی تحقق یابد.
ناظمی اردکانی با تاکید بر استفاده دستگاه ها برای تشکیل پرونده های مختلف از شماره ملی گفت: ترویج استفاده از شماره ملی با توجه کاربردهای اشاره شده آن در قانون از طریق دستگاههای دولتی و غیر دولتی از دیگر راهبردهای سازمان ثبت احوال می باشد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: کاربرد شماره ملی با گرایش به سمت دولت الکترونیک و نقش آن در ارایه اطلاعات مختلف پر رنگ تر می شود.
رییس سازمان ثبت احوال با بیان این که هم اکنون پایگاه داده ای این دستگاه 27ترابایت ظرفیت دارد، افزود: با ارایه کارت ملی هوشمند طی دو تا پنج سال آینده این ظرفیت باید به 10 برابر معادل 200 ترابایت افرایش یابد وی در ادامه با تاکید بر گسترش واحدهای ارایه دهنده خدمات به مردم نظیر دفاتر پیشخوان دولت، اظهار داشت: کار تصدی گری سازمان ثبت احوال باید برعهده این واحدها قرار گیرد.
این مسوول گفت:سازمان ثبت احوال آمادگی لازم در خصوص ارایه اطلاعات آماری با توجه به اعلام نیاز شورای برنامه ریزی استان ها و دستگاه های اجرایی دارد.
ناظمی اردکانی در ادامه خواستار توجه مردم نسبت به مهلت قانونی ثبت تولد و فوت و مراجعه به هنگام برای این امر در مراکز ثبت احوال شد.
استاندار قزوین هم در این جلسه گفت:اهمیت آمار حیاتی برای برنامه ریزی در امور مختلف امری ضرروی است.
احمد عجم افزود: دستگاه های اجرایی استان قزوین مشارکت مطلوبی در خصوص تعامل و همکاری با مراکز ثبت احوال دارند.
وی با بیان این که مسوولین دستگاه های اجرایی استان قزوین درک درستی از تاثیرگذاری ثبت احوال دارند، افزود: جلسات شورای ثبت وقایع استان قزوین با توجه جدی مسوولین به صورت مستمر و در زمان لازم تشکیل می شود.
رییس سازمان ثبت احوال استان قزوین با بیان این که سال گذشته شاهد افزایش ثبت موالید و مرگ و میر در این استان بوده ایم، افزود: نرخ ولادت در این استان سال گذشته 17 و یک دهم درصد بود که این رقم در سال قبل از آن 16 و پنج دهم درصد بوده است.
اصغر آراسته اظهار داشت: همچنین نرخ مرگ و میر این استان سال گذشته پنج و چهار دهم درصد بود که این رقم در سال 87 چهار و هفت دهم درصد بوده است.
603/ 1448/506 شماره 068 ساعت 13:37 تمام
۰ نفر