۹ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161526
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامی قم نسبت به تولید مواد مخدر صنعتی هشدار داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/09 اجتماعی.اعتیاد.مواد مخدر.قم قم - فرمانده انتظامی استان قم با هشدار نسبت به خطر تولید مواد مخدر صنعتی در داخل کشور گفت : دشمنان انقلاب اسلامی طرز تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی را از طریق اینترنت به رایگان به جوانان کشور آموزش می دهند.
به گزارش ایرنا، سردار مهدی توکلی چهارشنبه شب در همایش پیشگیری از مواد مخدر استان قم، اظهار داشت : مواد مخدر تحت نام داروهای لاغری ، چاقی و همچنین افزایش قوای جنسی به خورد جوانان کشور داده می شود ،بدون آنکه خودشان ازاین موضوع اطلاعی داشته باشند.
توکلی افزود: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارد که 800 هزار نفر آنها به صورت تفریحی و تفننی مواد مخدر مصرف می کنند.
وی گفت : با تلاش های جمهوری اسلامی ایران و سیاست های ابلاغ شده ستاد مبارزه با مواد مخدر 200 هزار نفر از چرخه اعتیاد خارج شده اند و 40 هزار نفر از معتادین پاک شده اند.
فرمانده انتظامی استان قم شهدای مبارزه با مواد مخدر را سه هزار و 600 نفر دانست و گفت: 12 هزار نفر نیز در راه مبارزه با مواد به جانبازی نایل شده اند.
سردار توکلی گفت: ایران به یکی از بزرگترین مسیرهای ترانزیت مواد مخدر تبدیل شده و حدود 40 درصد مواد تولید شده در افغانستان از ایران عبور و به سایر کشورها و مناطق فرستاده می شود.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد عامل اصلی ایجاد آسیب های اجتماعی است ،گفت: اعتیاد باعث طلاق و فروپاشی بنیان های خانواده و اجتماع می شود.
/7406/536 شماره 193 ساعت 23:17 تمام
۰ نفر