۹ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161487
T T
۰ نفر

امام جمعه موقت تهران:

۹ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7161487
امام جمعه موقت تهران: ولایت فقیه تنها حکومت حافظ استقلال و عظمت مردم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/09 سیاسی.صدیقی.ولایت فقیه تهران - امام جمعه موقت تهران گفت: تنها حکومتی که استقلال و عظمت مردم را حفظ می کند ولایت فقیه است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمد صدیقی در مراسم شهدای هفتم تیر که در مصلای شهرستان رباط کریم برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه ای که علما و نخبگان آن شهادت طلب بوده، طلاییه دار و خط شکن هستند، شکست و عقب نشینی هیچ معنا و مفهومی ندارد.
به گفته وی تفاوت علمای مسیحی و یهودی و دیگر مکاتب با علمای شیعه این است که علمای ما در همه صحنه ها حضور چشمگیری دارند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهدای روحانیت گفت: هیچ صنفی به اندازه روحانیت شهید نداشته و محراب نماز ما به خون شهدای علما رنگین گشته است.
صدیقی از شهید بهشتی به عنوان یک انسان فرهیخته و برجسته یاد کرد و افزود : شهید بهشتی در کنار امام خمینی (ره ) عالم برجسته ای بود که به فکر اقتدار تشیع بودند.
وی ادامه داد: آنها به فکر تاسیس حکومتی اسلامی با مدل ولایت فقیه بودند چرا که تنها حکومتی که استقلال و عظمت مردم را حفظ می کند، ولایت فقیه است.
وی ادامه داد: بهشتی نظریه ولایت فقیه را در قانون اساسی چنان بیان کرد که هیچکس نتوانست با آن مخالفت کند چرا که بهشتی کسی بود که همیشه حضور خود را به عنوان یک سرباز فداکار در کنار امام افتخار بزرگی می دانست.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان ساخت: دشمنان این نظام نتوانستند ولایتمداری این مردم بزرگ را در این کشور تحمل کنند چرا که بهشتی قربانی راه ولایت فقیه شد.
به گفته وی، امام راحل دریافته بود که اگر بخواهیم جامعه را به استقلال کامل برسانیم باید حکومت دینی تشکیل شود.
صدیقی در ادامه سخنان خود به رجعیت و رهبری در این نظام اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری هرگز به دنبال مرجعیت و رهبری نبودند ولی خداوند دل های مردم را متوجه این افراد پاک و فرهیخته کرد تا در این جایگاه الهی قرار بگیرند از این رو بنده سوگند می خورم که بعد از آیت الله بهجت، حضرت آیت الله خامنه ای تنها مرجعی است که اعتنایی به مسائل دنیوی نداشته است.
صدیقی در پایان سخنان خود از خانواده ها خواست نسبت به حفظ حوزه های دینی تلاش کنند و فرزندان خود را در راستای تدریس در این گونه مراکز تشویق کنند.
در ادامه مراسم ریاست دادگستری شهرستان رباط کریم نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گزارشی را از روند فعالیت های دادگستری این شهرستان ارائه کرد.
سیام/ 1965 شماره 154 ساعت 18:24 تمام
۰ نفر