۲۶ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7159056
T T
۰ نفر
معاون سازمان جنگل ها و مراتع: مقابله با پدیده بیایان زایی ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/26 اقتصاد.جنگلها و مراتع.بیابانزایی.مازندران ساری - معاون سازمان جنگل ها و مراتع در مناطق مرطوب و نیمه مرطوب کشور گفت: هم اکنون بیش از یکصد و 10 کشور دنیا از جمله کشور ما گرفتار پدیده بیابان زایی هستند و مقابله با این پدیده ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط منتظری شامگاه سه شنبه در نخستین همایش تخصصی گل و گیاه مازندران در آمل افزود: جنگل کاری به تعداد سالانه 500 میلیون اصله نهال در کشور هدف گذاری شده و همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در اجرای این طرح ملی هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 14 میلیون و 200 هزار هکتار جنگل در کشور وجود دارد و مازندران هم دارای یک میلیون و 942 هزار هکتار جنگل است.
معاون سازمان جنگل ها و مراتع در مناطق مرطوب و نیمه مرطوب کشور بر توسعه فضای سبز و پوشش های گیاهی پایدار در کشور به خصوص در عرصه های طبیعی شمال کشور تاکید کرد.
در ادامه این همایش، مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری شهرداری های کشور نیز در سخنانی، سرانه متوسط 11 مترمربع فضای سبز در شهرهای کشورمان را پایینتر از سرانه 25متری مربعب استاندارهای جهانی اعلام و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون مطالعات جامعی در خصوص افزایش اصولی فضای سبز شهرهای کشور انجام نشده است.
مسعود احمدی با بیان اینکه حداقل دو سوم شهرهای کشور در مناطق خشک و نیمه خشک کشور قرار دارند، اضافه کرد: تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهری یکی از مشکلات مهم شهرداری ها در این بخش است و مقرر گردیده تا سال 1392 تمامی شهرداری های یک هزار و یکصد شهر کشور آبرسانی فضای سبز شهری را از آب شرب شهروندان جدا کنند. ک/2 7347/503/695/508 شماره 043 ساعت 11:18 تمام
۰ نفر