۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7158104
T T
۰ نفر

امام جمعه تبریز:

۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7158104
امام جمعه تبریز: غرب در مقابل روش تعاملی ایران تقابل را در پیش گرفته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/21 دین.داخلی.نماز جمعه تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: غربیها و به خصوص ایالات متحده در مقابل روش تعاملی جمهوری اسلامی ایران راه تقابل را در پیش گرفته اند آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به صدور قطعنامه چهارم شورای امنیت علیه ایران افزود: بدون تردید این قطعنامه در نقطه مقابل بیانیه تهران جهت تعامل جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر برای ادامه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای بوده است.
وی با تاکید بر اینکه قطعنامه مزبور برای غربیها بسیار گران تمام خواهد شد گفت: در این زمینه آنها باید منتظر پاسخ کوبنده ایران باشند.
او صدور چنین قطعنامه هایی را فاقد ارزش و برای ملت و دولت ایران دانست و بیان کرد: چنین قطعنامه هایی همچون قرص مسکن برای غربیها است تا به نوعی احساس کنند در برابر پیشرفت های هسته ای ایران عقده گشایی می کنند در حالیکه چنین اقداماتی به هیچ عنوان راهکار منطقی و عقلانی نیست.
وی ادامه داد: کشورهایی که علیه فعالیت های هسته ای ایران قطعنامه را صادر کردند و به خصوص ممالک استکباری در پی آن می باشند تا به نوعی رسوایی اسرائیل غاصب در حمله به کاروان آزادی را پوشانده و افکار عمومی جهان را به سمت وسوی دیگری سوق دهند.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور ایران، ترکیه و برزیل در تهران این بیانیه را راه و روشی منطقی در راستای تعامل جمهوری اسلامی با جهان خارج عنوان و بیان کرد: انتظار می رفت کشورهای غربی در این رابطه سر عقل آمده و شورای امنیت سازمان ملل نیز از آن استقبال کند اما این شورا تحت تاثیر صهیونیستها چهارمین قطعنامه را علیه ایران صادر کرد.
مجتهدشبستری با اشاره به بی تاثیری قطعنامه های قبلی، تصریح کرد: صدور چنین قطعنامه هایی نه تنها مانع پیشرفت ایران نشده بلکه در طول این سالها ایران از نظر فناوری هسته ای و غنی سازی اورانیوم به دستاوردهای بسیار عظیمی نیز دست یافته که نشان می دهد چنین اقداماتی مردم و دولت ایران را کوشاتر کرده است.
وی افزود: برای ملتی که 15 خردادها و هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده این حرکتهای سیاسی کودکانه در زمینه های اقتصادی نه تنها در روحیه آنها تاثیر ندارد بلکه شتاب دهنده فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کشور نیز خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به حضور بسیار گسترده مردم در سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تصریح کرد: این حضور میلیونی نمایش قدرت حضور مردم و همچنین بیعت مجدد با ولایت فقیه بود.
مجتهدشبستری بیانات مقام معظم رهبری در آن مراسم را منشور ملی برای ملت، دولت و اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: مطالبات جامع و حکیمانه ایشان باید توسط افراد جامعه و به خصوص جوانان به طور دقیق مطالعه شود.
7236 شماره 036 ساعت 15:20 تمام
۰ نفر