۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7157069
T T
۰ نفر
قشرهای مختلف مردم ایلام سالروز قیام 15خرداد ملت ایران راگرامی داشتند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/15 اجتماعی.15 خرداد.مراسم ایلام - قشرهای مختلف مردم استان ایلام شامل روحانیون ، بسیجیان ، بازاریان ، دانشجویان ، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های شهدا و ایثارگران با شرکت درآیین های سالروز قیام خونین 15 خرداد ملت ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره ) را گرامی داشتند.
به گزارش ایرنا، مردم شهرهای آبدانان ، دهلران ، دره شهر ، ایوان ، ایلام ، ملکشاهی ، بدره ، موسیان ، لومار ، مهران ، سرابله ، صالح آباد و زرنه و د یگر بخشهای تابعه این استان بابرپایی نشست در مساجد، تکایا و مکانهای فرهنگی و سخنرانی روحانیون قیام 15 خرداد سال 42 را گرامی داشتند به همین مناسبت مراسمی روز یکشنبه در شهر شهرستان آبدانان استان ایلام برگزار شد،که امام جمعه آبدانان طی سخنانی قیام 15 خرداد سال 42 سرمنشا حرکتی جدید برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانس و گفت : سربلندی و عزت انقلاب اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدای این قیام و تمام شهیدان آزاده ای است که برای به ثمر رسیدن نهال انقلاب از جان پاک خود گذشتند.
حجت الاسلام محسن موسوی افزود: قیام15 خرداد 42 نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود، که این قیام تاریخی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره ) درسال 42 نقطه عطفی در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد مردم ایران از جمله مردم و روحانیون قم تبیین واقعیت های جامعه و معرفی استکبار و نفوذ صهیونیست در ایران بود ، ، افزود: امام خمینی (ره ) با حرکت تاریخی خود روح امید، عزت و سربلندی به همه مسلمانان بخشید.
موسوی تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) اسوه کامل خوبی ها برای همه انسان ها و بشریت است.
امام جمعه آبدانان گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مظهر حق، عدالت طلبی، تقوا، ساده زیستی، آگاهی و بینش عمیق سیاسی بود.
وی با اشاره به ویژگی های بارز فکری و روحی حضرت امام خمینی (ره ) ادامه داد: پس از رحلت ایشان دشمنان به خیال خام خود فکر می کردند، انتخاب جایگزین برای ایشان محال است اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر شجاعانه و کم نظیر خویش تمام دسیسه ها را نقش بر آب کرد.
امام جمعه آبدانان، عظمت انقلاب اسلامی ایران را حاصل افکار اندیشمندانه امام راحل (ره ) و پس از آن تدابیر شجاعانه و عالمانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: با استفاده از وصایای حضرت امام خمینی (ره ) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هر روز سربلندتر از دیروز خواهد بود.
موسوی به سالروز زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام راحل (ره ) به شایستگی از آرمان های بلند آن حضرت دفاع کرد.
وی با بیان اینکه دفاع از حقوق مردم فلسطین یکی از اهداف بلند امام راحل (ره ) بود، افزود: مسلمانان جهان باید با تاسی از راه، شیوه و سیره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل جنایات رژیم جعلی اسرائیل سکوت نکنند.
وی با محکوم کردن اعمال ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی گفت: این جنایت بیش از پیش خوی وحشیانه این رژیم جعلی را نشان داد امام جمعه آبدانان گفت: با این جنایات وحشیانه ماهیت این رژیم جعلی برای همگان روشن شده و مجامع بین المللی باید برای اقدامات غیر انسانی این رژیم جعلی چاره اندیشی کنند.
موسوی از مجامع بین المللی خواست در برابر جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی سکوت اختیار نکنند.
وی همچنین با قدردانی از استقبال کم نظیر مردم از رئیس جمهور تسریع در اجرای طرحهای نیمه تمام در استان به ویژه در شهرستان آبدانان را خواستار شد.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: سفر استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان ایلام منشاء خیر و برکت است و امیدواریم با اجرای مصوبات این سفر مشکلات مردم در بخش های مختلف به حداقل برسد.
633 /675 شماره 035 ساعت 12:11 تمام
۰ نفر